Relació entre l'activitat física i el rendiment acadèmicen alumnes de Física i Química de Batxillerat
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Relació entre l'activitat física i el rendiment acadèmicen alumnes de Física i Química de BatxilleratAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Fernández Rivera, Juan José; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2018-07-03Editor
Universitat Jaume IResumen
El rendiment acadèmic durant l'adolescència és un tema que preocupa a docents, mares i pares i investigadors. Durant aquesta etapa de la vida, s’ha observat un augment en l'abandó esportiu, sent la falta de temps per ... [+]
El rendiment acadèmic durant l'adolescència és un tema que preocupa a docents, mares i pares i investigadors. Durant aquesta etapa de la vida, s’ha observat un augment en l'abandó esportiu, sent la falta de temps per a compaginar esport i estudis la causa principal. Tot i això, moltes recerques suggereixen que l'esport i el rendiment acadèmic estan relacionats de forma positiva.
Així, aquest projecte s’emmarca en el context de la Investigació Educativa, on l’objectiu és el de mostrar la relació entre la pràctica d’activitat física i la millora del rendiment acadèmic d’un estudiant, amb l’anàlisi de la influència d’algunes variables sobre aquest, amb l’assoliment de valors que li seran útils per a les metodologies de treball en grup en Física i Química.
Per a això, s’ha realitzat un estudi transversal i longitudinal utilitzant un qüestionari com a instrument de recollida de dades. La mostra estava formada per un total de 87 persones, estudiants de Batxillerat, de la província de Castelló durant l’últim trimestre del curs 2017/2018.
Els principals resultats mostren que el perfil amb millor rendiment acadèmic correspon amb persones que practiquen activitat física, gràcies als millors hàbits d'estudi, desenvolupats gràcies a aquest. [-]
Academic performance during adolescence is a subject of particular concern to teachers, parents and researchers. During this stage in life, an increase of sports abandonment has been observed, due to the lack of time ... [+]
Academic performance during adolescence is a subject of particular concern to teachers, parents and researchers. During this stage in life, an increase of sports abandonment has been observed, due to the lack of time to combine sports and study as the main cause. Nevertheless, several studies suggest that sports and academic performance are connected positively.
Thus, this project falls within the framework of Educational Research, whose aim is to show the connection between physical activity practice and the improvement of academic performance of students, using the analysis of the influence of some variables on them and with the achievement of values which would be useful in group methodologies in Physics and Chimestry classes.
For this purpose, a transversal and longitudinal study has been carried out, using a survey as the instrument of data collection. The sample was constituted by a total of 87 people, amongst adolescents currently studying at college, from the province of Castelló during the last term of the 2017/2018 school year.
The main results show that the profile with the best academic performance correlates with people who practise physical activity, due to better study habits, developed due to physical activity. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | rendiment acadèmic | investigació | activitat física | alimentació | qualitat de vida | academic performance | research | physical activity | alimentary habits | quality of life
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: