L'educació emocional i l'assetjament escolar/maltracte entre iguals
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
L'educació emocional i l'assetjament escolar/maltracte entre igualsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Presentación Herrero, María Jesús; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
En els darrers anys els casos d’assetjament escolar han augmentat d’una forma exagerada i les
seues conseqüències s’han agreujat. Això sumat a que cada vegada els casos apareixen a edats
més primerenques ens mostra ... [+]
En els darrers anys els casos d’assetjament escolar han augmentat d’una forma exagerada i les
seues conseqüències s’han agreujat. Això sumat a que cada vegada els casos apareixen a edats
més primerenques ens mostra la necessitat de desenvolupar alguna ferramenta que ens ajude a
solucionar aquesta situació. L’Educació Emocional ha demostrat ser convenient per a
l’entrenament de la Intel·ligència Emocional i la millora de la convivència, en conseqüència és una
ferramenta adient per a combatre l’assetjament escolar. Aplegats ací ens plantegem l’objectiu
d’aquest treball: conèixer què saben i què fan els principals agents capaços de detectar i frenar
l’assetjament escolar: els mestres. He realitzat un qüestionari d’opinió en línia, format per 5
apartats i 27 preguntes, de les quals hem analitzat els resultats amb mitges i percentatges. Les
conclusions demostren que existeixen diferències d’enfocament i actitud entre els docents de
menys i més de 45 anys; que els mestres d’Educació Primària pareixen tindre més informació
sobre aquests temes que els d’Educació Infantil; i que els mestres que viuen i treballen en pobles
prefereixen dissenyar els seus propis programes d’Educació emocional. [-]
In recent years cases of bullying have increased in an exaggerated way and their consequences
have been aggravated. This added to the fact that every time cases appear at earlier ages, it
shows the need to develop ... [+]
In recent years cases of bullying have increased in an exaggerated way and their consequences
have been aggravated. This added to the fact that every time cases appear at earlier ages, it
shows the need to develop some tools that helps us to solve this situation. Emotional Education
has proved to be convenient for the training of Emotional Intelligence and the improvement of
coexistence, as a result it is an appropriate tool to combat bullying. Employed here, we plan the
objective of this work: to know what they know and what the main agents capable of detecting and
curbing school bullying are: the teachers. I have done an online opinion questionnaire, consisting
of 5 sections and 27 questions, of which we have analyzed the results with averages and
percentages. The conclusions show that there are differences in approach and attitude among
teachers aged less than 45 years; that the teachers of Primary Education seem to have more
information on these subjects than the Infantile Education ones; and those teachers who live and
work in towns prefer to design their own Emotional Education programs. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess