Matemàtiques en un Projecte Globalitzat i en les rutines quotidianes
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Matemàtiques en un Projecte Globalitzat i en les rutines quotidianesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Pérez Serrano, Inmaculada C.; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesData de publicació
2018Editor
Universitat Jaume IResum
El punt de partida d'aquest treball, està relacionat amb l'adquisició de la competència matemàtica
per a alumnes de segon cicle d'Educació Infantil. Durant els estudis del Grau de Mestra en
Educació Infantil l'ass ... [+]
El punt de partida d'aquest treball, està relacionat amb l'adquisició de la competència matemàtica
per a alumnes de segon cicle d'Educació Infantil. Durant els estudis del Grau de Mestra en
Educació Infantil l'assignatura que considero que va ser la més útil, per la seva metodologia, pels
continguts i per la relació i connexions que s'estableixen amb la vida quotidiana, va ser la del
Desenvolupament del Pensament Matemàtic i la seva Didàctica. Per aquest motiu i per la meva
preocupació respecte de les dificultats que la majoria d'alumnes manifesten en l'aprenentatge de
les matemàtiques, he decidit realitzar el Treball de final de Grau (TFG) sobre la metodologia
utilitzada en l'ensenyament de la matemàtica mitjançant un Projecte de Treball Globalitzat,
l'aprofitament de les rutines diàries i els materials manipulatius. Aquests ens faciliten la possibilitat
de partir dels interessos dels alumnes, d'adquirir coneixements a partir de la manipulació i
l'experimentació i al mateix temps ens permeten aconseguir els objectius curriculars.
Així doncs, el següent escrit mostra l'execució d'una intervenció desenvolupada amb alumnes
d'una aula d'Infantil en la qual s'utilitzen aquests recursos. Per comprovar si són adequats, durant
la seva posada en pràctica s'han realitzat diversos anàlisis dels aspectes matemàtics a través de
llistes de control, un diari d'aula i l'observació directa. Seguidament, s'han plasmat els resultats, en
els quals es manifesta si s'han aconseguit els objectius programats i si ha canviat la motivació i
l'interès dels infants per les matemàtiques. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess