L’aprenentatge cooperatiu en l’alumnat d’educació infantil a través del cinema
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
L’aprenentatge cooperatiu en l’alumnat d’educació infantil a través del cinemaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Moliner García, Odet; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
L’escola tradicional sempre ha buscat la competició i la individualització a les aules, per contra,
actualment aquest pensament ha evolucionat, donant pas a la inclusió. L’escola inclusiva és una
meta que a poc a ... [+]
L’escola tradicional sempre ha buscat la competició i la individualització a les aules, per contra,
actualment aquest pensament ha evolucionat, donant pas a la inclusió. L’escola inclusiva és una
meta que a poc a poc ens anem apropant, i per això s’han d’utilitzar noves tècniques d’aprenentatge
en les aules, les quals puguen abastir el nou pensament de l’escola actual i la seua diversitat. Aquest
estudi es centra en dues aules d’infantil de cinc anys, en les quals s’ha delimitat el problema de la
individualització a l’aula, entre altres problemes. Per fer front a aquesta situació, s’ha aplicat un pla
d’investigació-acció, el qual es basa en aplicar dues tècniques d’aprenentatge cooperatiu, el foli
giratori i el treball per parelles. Amb aquestes tècniques, desenvolupem el treball equitatiu entre els
alumnes i fomentem l’oportunitat d’igualtats. L’objectiu és que a través d’un tema concret, en aquest
cas el cinema, l’alumnat aprenga a treballar de forma cooperativa. Per a això, s’han utilitzat taules
d’observació i un diari de camp per fer un seguiment de la investigació. Els resultats d’aquest estudi,
afirmen que el treball cooperatiu afavoreix l’aprenentatge de l’alumnat, les relacions entre ells, la
participació equitativa i la seua autonomia, fent finalment una aula inclusiva. [-]
The traditional school has always sought competition and individualization in classrooms, on the
contrary, this thought has evolved, giving way to inclusion. Inclusive school is a goal that is gradually
getting ... [+]
The traditional school has always sought competition and individualization in classrooms, on the
contrary, this thought has evolved, giving way to inclusion. Inclusive school is a goal that is gradually
getting closer to you, which is why new learning techniques are needed in classrooms, which can
accommodate the new thinking of the current school and its diversity. This study focuses on two
children's classrooms of five years, in which the problem of individualization in the classroom has
been delimited, among other problems. In order to face this situation, a research-action plan has
been applied, which is based on applying two cooperative learning techniques, the RoundTable and
the work for couples. With these techniques, we develop the equitable work among the students and
we foster the opportunity of equality. The objective is that through a specific subject, in this case the
cinema, students learn to work cooperatively. For this, observation tables and a field diary have been
used to track research. The results of this study, say that cooperative work encourages student
learning, the relationships between them, equitable participation and their autonomy, finally making
a inclusive classroom. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Escola inclusiva | aprenentatge cooperatiu | full giratori | treball per parelles | tècniques cooperatives | Inclusive school | cooperative learning | RoundTable | work for couples | technical cooperatives
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: