L’ús del microvídeo a Facebook. Els casos de “El País”, “La Vanguardia” i “Periódico Mediterráneo”
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/97622
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
L’ús del microvídeo a Facebook. Els casos de “El País”, “La Vanguardia” i “Periódico Mediterráneo”Autoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
López-Meri, Amparo; Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la ComunicacióData de publicació
2018-07-09Editor
Universitat Jaume IResum
El vídeo s’ha convertit en una peça clau per a la informació periodística en els últims anys
donada l’alta facilitat de producció i sobretot de distribució a través de les xarxes socials.
El consum d’informació cada ... [+]
El vídeo s’ha convertit en una peça clau per a la informació periodística en els últims anys
donada l’alta facilitat de producció i sobretot de distribució a través de les xarxes socials.
El consum d’informació cada vegada més elevat i més ràpid ha donat lloc als vídeos de
curta duració, en aquesta investigació anomenats microvídeos. La seua aparició va lligada
essencialment a un canvi en el model periodístic basat en allò digital, transmèdia i
relacionat amb les xarxes socials. La metodologia utilitzada combina l’anàlisi quantitativa
i l’anàlisi mètrica amb la finalitat de treballar amb una quantitat de peces determinada i
saber quina és la seua repercussió a la xarxa social Facebook. En total, s’analitzen fins a
180 microvídeos dels periòdics El País, La Vanguardia i Periódico Mediterráneo en un
període de tres mesos entre octubre i desembre de 2017. L’objectiu principal de la
investigació és conèixer els usos i funcions dels vídeos, a més d’analitzar també elements
estructurals i la repercussió que generen a la xarxa social Facebook.
Els resultats confirmen que la funció informativa és la més utilitzada pels tres mitjans en
les seues peces i que sovint es mescla amb la valoració. Aquest factor propi del
periodisme digital i de la convergència tecnològica també afecta a les unitats de vídeo
analitzades. Respecte als temes tractats, el tema local, el tema política i el tema ciència i
tecnologia es posicionen com els més recurrents, deixant en les últimes posicions altres
com successos, cultura i espectacles o economia. Les imatges més utilitzades tenen una
qualitat professional, encara que també s’inclouen vídeos i fotografies d’usuaris. En quant
a la interacció queda provat que els microvídeos tenen accés a un gran número d’usuaris,
ja que en aquesta ocasió acumulen en total 80.540.547 reproduccions. Finalment, afegir
que en general els 180 microvídeos acumulen reaccions positives, ja que els “m’agrada”
i “m’encanta” sumen el 81,7% de les reaccions. [-]
The video has become a key piece for journalistic information in recent years given the
high ease of production and especially of distribution through social networks. The
consumption of information increasingly ... [+]
The video has become a key piece for journalistic information in recent years given the
high ease of production and especially of distribution through social networks. The
consumption of information increasingly higher and faster has led the videos of short
duration, in this investigation called microvideos. Its appearance is essentially linked to
a change in the journalistic model based on digital, transmedia and related to social
networks. The methodology used combines quantitative analysis and metric analysis in
order to work with a certain number of pieces and know what is the impact on the social
network Facebook. In total, up to 180 microvideos of the newspapers El País, La
Vanguardia and Periódico Mediterráneo are analyzed in a period of three months
between October and December of 2017. The main objective of the investigation is to
know the uses and functions of the videos and analyze the structural elements and the
repercussion they generate in the social network Facebook too.
The results confirm that the information function is the most used by the three means in
their parts and that is often mixed with the evaluation. This factor of digital journalism
and technological convergence also affects the video units analyzed. Regarding the topics
covered, the local theme, the political issue and the subject science and technology are
positioned as the most recurrent, leaving in the last positions others as events, culture and
spectacles or economy. The most used images have a professional quality, although
videos and user photos are also included. As regards the interaction, it is proven that
microvideos have access to a large number of users, since on this occasion they
accumulate a total of 80,540,547 reproductions. Finally, add that in general, 180
microvideos accumulate positive reactions, since "I like" and "I love" they add 81.7% of
the reactions. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Periodisme. Codi: PE0932. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- Grau en Periodisme [585]
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: