Aprenent jugant a futbol
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/111361
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Aprenent jugant a futbolAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Jiménez Salcedo, JuanFecha de publicación
2018-09-25Editor
Universitat Jaume IResumen
El present document comprèn un estudi realitzat a l’escola La Magdalena de la província de Castelló en el que es dissenya i aplica una Unitat Didàctica (UD) en l’assignatura d’Educació Física (EF). Concretament ... [+]
El present document comprèn un estudi realitzat a l’escola La Magdalena de la província de Castelló en el que es dissenya i aplica una Unitat Didàctica (UD) en l’assignatura d’Educació Física (EF). Concretament s’utilitza un enfocament CLIL (Content and Language Integrated Learning) sobre una classe de 5é de primària formada per 11 alumnes (6 xics i 5 xiques). Posteriorment, s’utilitza un grup focal o grup de discussió d’elaboració pròpia per recollir totes les impressions generades durant la intervenció.
Per l’elaboració de la proposta s’han considerat els aspectes legislatius i les bases teòriques necessàries per garantir una correcta planificació i una metodologia eficaç de la proposta. Per això es van elaborar 4 sessions de 50 minuts de duració cadascuna.
Com a resultats generals destacar com els alumnes perceben satisfactòriament la utilització d’una segona llengua (L2) en l’assignatura d’EF, mentre que mostren cert rebuig en la resta d’assignatures, justificant que els continguts d’aquestes assignatures eren complexos per ensenyar-se en la L2. A més creuen que el professor ha de ser un referent que ha de dominar la L2 i donar exemple als alumnes, els alumnes han de tenir uns coneixement mínims per poder aplicar CLIL. A més alguns veuen el fet de donar les classes en la L2 com un element que fa les classes més atractives per els alumnes. [-]
El presente documento comprende un estudio realizado en la escuela La Magdalena de la provincia de Castellón en el que se diseña y aplica una Unidad Didáctica (UD) en la asignatura de Educación Física (EF). Concretamente ... [+]
El presente documento comprende un estudio realizado en la escuela La Magdalena de la provincia de Castellón en el que se diseña y aplica una Unidad Didáctica (UD) en la asignatura de Educación Física (EF). Concretamente se utiliza un enfoque CLIL (Content and Language Integrated Learning) sobre una clase de 5º de primaria formada por 11 alumnos (6 chicos y 5 chicas). Posteriormente, se utiliza un grupo focal o grupo de discusión de elaboración propia para recoger todas las impresiones generadas durante la intervención.
Para la elaboración de la propuesta se han considerado los aspectos legislativos y las bases teóricas necesarias para garantizar una correcta planificación y una metodología eficaz de la propuesta. Por ello se elaboraron 4 sesiones de 50 minutos de duración cada una.
Como resultados generales destacar que los alumnos perciben satisfactoriamente la utilización de una segunda lengua (L2) en la asignatura de EF, mientras que muestran cierto rechazo en el resto de asignaturas, justificando que los contenidos de estas asignaturas eran complejos para enseñarse en la L2. Además creen que el profesor debe ser un referente que debe dominar la L2 y dar ejemplo a los alumnos, los alumnos deben tener unos conocimientos mínimos para poder aplicar CLIL. Además algunos ven el hecho de dar las clases en la L2 como un elemento que hace las clases más atractivas para los alumnos. [-]
This document includes a study carried out at the La Magdalena School in the province of Castellón where a Didactic Unit (DU) is designed and applied to the subject of Physical Education (PE). Specifically, a CLIL ... [+]
This document includes a study carried out at the La Magdalena School in the province of Castellón where a Didactic Unit (DU) is designed and applied to the subject of Physical Education (PE). Specifically, a CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach is used on a 5th grade class consisting of 11 students (6 boys and 5 children). Subsequently, a focus group or group of discussion is used to collect all the impressions generated during the intervention.
For the preparation of the proposal, the legislative aspects and the theoretical bases necessary to ensure correct planning and an effective methodology of the proposal have been considered. For this reason we created four sessions of 50 minutes each.
As a general result, students emphasize the use of a second language (L2) satisfactorily in the subject of PE, while showing some rejection in the rest of the subjects, justifying that the contents of these subjects were complex for be taught in the L2. In addition, they believe that the teacher should be a point of reference that must master L2 and give students an example; students must have minimal knowledge to be able to apply CLIL, some see the fact of giving classes in the L2 as an element which makes the classes more attractive for the students. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües | Máster Universitario en Comunicación Intercultural y Enseñanza de Lenguas | Master's Degree in Intercultural Communication and Language Teaching | educació física | metodologia | CLIL | anglès | segones llengües | educación física | metodología | inglés | segundas lenguas | physical education | methodology | english | second languages
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües. Codi: SBC042. Curs: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess