Mostrar el registro sencillo del ítem
La interculturalitat mitjançant l'educació musical. La cultura gitana i l'africana
dc.contributor.author | Porta Rodríguez, Natalia | |
dc.contributor.other | Peñalver Vilar, José María | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2018-11-16T12:35:11Z | |
dc.date.available | 2018-11-16T12:35:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/177537 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018 | ca_CA |
dc.description.abstract | El principal propòsit d’aquest treball de fi de grau és, reflectir la importància que té l'educació musical a l'hora de dur a terme un aprenentatge intercultural, en aquest cas, cançons, ritmes, instruments i danses d'ètnia africana i gitana, en els nens i nenes de 3r d'Educació Primària del CEIP Castàlia. És per aquest motiu que, duré a terme aquesta proposta educativa en la corresponent aula de música, mitjançant diverses activitats més pràctiques, on s'intenta apropar a l'alumnat a la realitat del seu context, prioritzant aquestes dues cultures on una és més significativa, i l’altra forma part de la minoria. Les activitats els ofereix l’oportunitat de mostrart-los els diversos components que contenen aquests tipus de música, els diversos significats que poden tenir, l'ús d'aquestes per a distints fins, les diferències, però sobre tot les similituds que tenen entre elles, fent-los veure que, encara que no siguin les mateixes cultures, es troben unides per un nexe tan important com és la música, i molts altres elements que resulten de gran importància. Així mateix, amb la finalitat d’un aprenentatge de qualitat i intercultural, es tractaran al mateix temps diversos temes transversals com són els valors que envolten a cada persona, com el respecte, la llibertat, la solidaritat etc. Tot aquest procés, és durà a terme des d’una visió pràctica deixant de costat l'escriptura d'aquesta i aspectes purament teòrics. | ca_CA |
dc.description.abstract | The principal purpose of this final degree project is to reflect the importance of musical education when it comes to intercultural learning, using in this case, songs, rhythms, instruments and dances of African and Gypsy ethnic groups, in 3rd grade of Primary Education children of CEIP Castalia. For this reason, I will carry out this educational proposal in the corresponding music classroom, through various practical activities, with which we try to bring the students closer to the reality of their context, prioritizing these two cultures where one is more significant and the other is part of the minority. The activities bring them the opportunity to contemplate the diverse components that this type of music contains, the various meanings it can have, the use of these for different purposes, the differences, but above all the similarities which are among them, making them see that even if they do not have the same cultures, they are united by a link as important as music at the same time that other many elements that are of great importance. Likewise, for the purpose of quality and intercultural learning, different cross-cutting themes will be dealt with, such as the values that surround each person, like respect, freedom, solidarity, etc. All this process will be carried out from a practical point of view, leaving behind the writing of this and purely theoretical aspects. | ca_CA |
dc.format.extent | 37 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Licencia CC-BY-NC-ND | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Integració | ca_CA |
dc.subject | interculturalitat | ca_CA |
dc.subject | educació musical | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge cooperatiu | ca_CA |
dc.subject | educació per a la pau | ca_CA |
dc.subject | Integration | ca_CA |
dc.subject | interculturality | ca_CA |
dc.subject | musical education | ca_CA |
dc.subject | cooperative learning | ca_CA |
dc.subject | education for peace | ca_CA |
dc.title | La interculturalitat mitjançant l'educació musical. La cultura gitana i l'africana | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840