Treballem el ritme i l'expressió corporal utilitzant les diverses pedagogies musicals en l'aula d'Educació Primària
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Treballem el ritme i l'expressió corporal utilitzant les diverses pedagogies musicals en l'aula d'Educació PrimàriaTutor/Supervisor; University.Department
Peñalver Vilar, José María; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest treball de fi de grau es vol centrar en el tema de ritme i expressió corporal, amb l'objectiu
d'aprendre el llenguatge musical a través d'una metodologia més pràctica. A partir d'açò,
desenvolupar aquest tema ... [+]
Aquest treball de fi de grau es vol centrar en el tema de ritme i expressió corporal, amb l'objectiu
d'aprendre el llenguatge musical a través d'una metodologia més pràctica. A partir d'açò,
desenvolupar aquest tema citat anteriorment mitjançant activitats, emprant les metodologies de
Dalcroze, Willems, Orff i Kodály.
Aquest objectiu es durà a terme, a través de diferents instruments: l’ús del seu propi cos i els
instruments de percussió com a base. D'aquesta manera, es treballa el llenguatge musical prenent
com a referència diverses metodologies musicals, extraient de cadascuna d'aquestes el més
important que estiga relacionat amb el ritme i l’expressió corporal, i la seua aplicació.
A més a més, a través d'una gran varietat d'articles es buscarà informació sobre alguns d'aquests
aspectes, de manera que es puguen posar en pràctica algunes de les activitats relacionades amb
l'objectiu principal del nostre treball.
Cal afegir, que aquestes metodologies s'utilitzaran a classe amb els alumnes per tal de treballar el
tema central del T.F.G que és el ritme i l'expressió corporal mitjançant les pedagogies musicals. Així
comprovar mitjançant un qüestionari: sensacions, el que els ha agradat de les activitats i dels
instruments que han utilitzat. Fer veure a l'alumnat que hi ha diferents mètodes per a aprendre un
mateix coneixement, per tal d'aprendre aquest, de diverses maneres i cadascun dels alumnes
emprar el que millor entenga, en el seu futur per a l'aprenentatge d'altres habilitats musicals, també
conscienciar a l'alumna que en les activitats no es fa ús solament d'una pedagogia sinó que caldrà
combinar-les entre elles, per tal de dur a terme les activitats.
Per últim, mencionar que totes aquestes propostes es duran a terme d'una forma lúdica, motivadora
i interessant per a l'alumnat. [-]
This dissertation want to focus on the topic of rhythm and body language, with the aim of learning
the musical language through a more practical methodology. Based on this, it develops this
previously mentioned topic ... [+]
This dissertation want to focus on the topic of rhythm and body language, with the aim of learning
the musical language through a more practical methodology. Based on this, it develops this
previously mentioned topic through activities, using the methodologies of Dalcroze, Williems, Orff
and Kodály.
This objective will be carried out through different instruments: the use of its own body and the
percussion instruments as a basis. In this way, musical language is worked taking as a reference various musical methodologies, extracting from each of them the most important that is related to
rhythm and body language and its application.
In addition, through a wide variety of articles, information about some of these aspects will be looked
for, so that some of the activities related to the main objective of our work can put into practice.
It should be added that these methodologies will be used in class with the students in order to work
on the main topic of the dissertation that is rhythm and body language through the musical
pedagogies. In this way, emotions can be known through a question paper, what they liked about
the activities and the instruments they have used. Also, we will show the students that there are
different methods to learn the same knowledge, in order to learn this, in different ways and each of
students use which best understand, in their future to the learning of other musical abilities and we
will raise awareness students that in the activities it is not use only a pedagogy but it is necessary to
combine them among them, in order to carry out the activities.
Finally, we want to mention that all these proposals will be carried out in a fun, motivating and
interesting way for the students. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Educació Primària | Didàctica musical | Ritme | Expressió corporal i Llenguatge musical | Primary education | musical teaching | rhythm | body language and musical language
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Elite Musicians: More Than a Physical Training
Vernia Carrasco, Ana M. Centro de Estudios e Investigaciones para el Desarrollo Docente CENID A.C. (2021)Musical activity can generate various responses, depending on whether the one listening to music is a musician or not. Recent studies p roved that brain activity is higher in an active musician, ... -
Creación y co-creación musical: ¿Quién es quién en las músicas de masas?
Faure-Carvallo, Adrien; Polo Pujadas, Magda; gustems, josep Publicacions de la Universitat Jaume I (2021)Los avances tecnológicos de las últimas décadas han transformado las músicas populares-urbanas a casi todos sus niveles. Los cambios experimentados desde la grabación hasta la distribución musical e, incluso, en los hábitos ... -
Instruments masculinitzats i feminitzats: la perpetuació del patriarcat musical
Madueño Pallarés, Héctor Universitat Jaume I (2018-10-25)La relació entre els estereotips de gènere i l’elecció d’instrument musical ha sigut estudiada des de finals dels anys 70 (Abeles i Porter, 1978; Delzell i Leppla, 1992). Els estereotips de gènere son un punt bàsic a la ...