Show simple item record

dc.contributor.authorHerrero Rebollar, Francisco Javier
dc.contributor.otherVidal Prades, Emma Dunia
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura
dc.date.accessioned2018-09-20T11:11:33Z
dc.date.available2018-09-20T11:11:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/176181
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017-2018ca_CA
dc.description.abstractNowadays the areas of education and didactics offer multitude of methodological possibilities based on the resources available to schools to carry out their lessons in the classroom, ranging from innovative methodologies to other more traditional. The question that are often ask teachers in choosing one or the other is very complex, what is the best or most proper methodology to carry out in your classroom?, by the results of this work will try to shed some light on this issue not directly giving the solution to what is best and what is not, but that based on the results you will get to know that methodology is the most widely used by teachers and that benefits will find in its use. The questionnaire was designed with the intention of knowing the type of methods most commonly used in the social sciences at some of the centers of the towns of Nules, Vall de Uxó, Castellnovo and Segorbe. By means of the opinions of these teachers away you will see if the teachers feel more trend to the use of more innovative with the more traditional methodologies or the contrary. For this purpose it will be necessary to observe the results on what types of methodologies and resources prefer used in social sciences and draw conclusions about benefits and disadvantages offered for teachers and students. Obtaining results that teachers prefer the combination of methodologies in the classroom to achieve meaningful learning for all students. For this reason, it will be necessary to the introduction of one vocabulary more specific for the elaboration of this project, speaking of psycho-pedagogical approaches, types of surveys, types of teaching methodologies and pedagogical resources in the classroom.ca_CA
dc.description.abstractHoy en día los ámbitos de la educación y la didáctica ofrecen multitud de posibilidades metodológicas en base a los recursos de los que disponen los centros educativos para llevar a cabo sus lecciones en las aulas, incluyendo desde metodologías muy innovadoras hasta otras más tradicionales. La pregunta que se les suele plantear a los docentes a la hora de elegir una u otra es muy compleja, ¿Cuál es la mejor o más correcta para llevar a cabo en su aula?, mediante los resultados de este trabajo trataré de arrojar un poco de luz a esta cuestión, no dando directamente la solución a cuál es mejor y cuál no lo es, sino que basándome en los resultados se podrá llegar a conocer que metodología es la más usada por los docentes y que beneficios encontraremos en su uso. Para ello ha sido realizado un cuestionario con la intención de conocer el tipo de metodologías que más se utilizan en las Ciencias Sociales en algunos de los centros de las localidades de Nules, Vall de Uxó, Castellnovo y Segorbe. Por medio de las opiniones de estos docentes se podrá observar si estos sienten más tendencia al uso de las metodologías más innovadoras frente a las más tradicionalistas o al contrario. Para ello será necesario observar los resultados obtenidos sobre qué tipos de metodologías y recursos prefieren utilizar en Ciencias Sociales y extraer las conclusiones sobre qué beneficios y desventajas ofrecen para el docente y el alumnado. Obteniendo como resultados que los docentes prefieren la combinación de metodologías en el aula para lograr un aprendizaje significativo para todo el alumnado. Por todo esto, será necesario la introducción de un vocabulario más especifico para la elaboración de este proyecto, al hablar de enfoques psicopedagógicos, tipos de encuestas, tipos de metodologías didácticas o recursos pedagógicos en el aula.ca_CA
dc.format.extent42 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsBajo Licencia CC-BY-NC-NDca_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectMetodologíaca_CA
dc.subjectCiencias Socialesca_CA
dc.subjectEnfoques psicopedagógicosca_CA
dc.subjectRecursosca_CA
dc.subjectCompetenciasca_CA
dc.subjectDocenteca_CA
dc.subjectAlumnadoca_CA
dc.subjectEducaciónca_CA
dc.subjectProceso de Enseñanza-Aprendizajeca_CA
dc.subjectEncuestaca_CA
dc.titleInvestigación para la mejora docente en las Ciencias Socialesca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Bajo Licencia CC-BY-NC-ND
Except where otherwise noted, this item's license is described as Bajo Licencia CC-BY-NC-ND