Show simple item record

dc.contributor.authorBeltrán García, Jéssica
dc.contributor.otherBeltrán Meneu, María José
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques
dc.date.accessioned2018-07-20T11:18:59Z
dc.date.available2018-07-20T11:18:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/175749
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018ca_CA
dc.description.abstractAquest treball està creat baix la motivació de dissenyar una seqüència didàctica per a introduir el concepte d'àrea i el seu càlcul en l’alumnat d’Educació Primària de forma que puga reduir les dificultats dels alumnes i que fomente estratègies de descobriment de fórmules. Per tal d'aconseguir aquest propòsit, primer hem realitzat una recerca d'informació per conéixer les investigacions que s'han dut a terme relacionades amb aquest tema. Hem conegut que alguns experts indiquen que l'àrea és un concepte difícil que no es treballa correctament a l'aula, i que aquest fet provoca que en moltes ocasions l'alumnat memoritze fórmules que no entén. Altres investigadors han descrit les estratègies que empra l'alumnat a l'hora de calcular àrees i les dificultats que experimenta, així com pautes que cal seguir per fer un bon ensenyament. Prenent com a marc de referència aquestes investigacions, hem dissenyat una seqüència didàctica basada en l'ús de materials manipulatius per a ser implementada en dos grups d'alumnes de 6é d'Educació Primària. Una vegada implementada, hem administrat un test als alumnes per tal de veure si són capaços d'emprar diferents estratègies per al càlcul d'àrees, si són capaços de justificar les fórmules, i fer una anàlisi de les seues dificultats. Dels resultats del test hem pogut concloure que la major part de l'alumnat continua triant com a primera opció la memorització de fórmules, a pesar d'haver treballat a l'aula estratègies per a deduir-les. A més, hem vist que tenen dificultats a l'hora de justificar-les, i molts associen el concepte d’àrea amb la seua fórmula. Per aquest motiu, concloem que a l’aula, a més de treballar manipulativament el descobriment de les fórmules, també s’ha de motivar a l’alumnat a què plasme per escrit els seus raonaments, a fi de treballar de forma més sòlida la justificació matemàtica.ca_CA
dc.format.extent36 p.ca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectàreaca_CA
dc.subjectestratègiesca_CA
dc.subjectdificultatsca_CA
dc.subjectseqüència didàcticaca_CA
dc.subjectmaterial manipulatiuca_CA
dc.titleAnàlisi del procés d'ensenyament-aprenentatge de la mesura d'àrees a l'Educació Primària: identificació d'estratègies i dificultatsca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record