Tutoria entre iguals en matemàtiques: una experiència cooperativa en un aula de 5é d’educació primària
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Tutoria entre iguals en matemàtiques: una experiència cooperativa en un aula de 5é d’educació primàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Sanahuja Ribés, Aida; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La tutoria entre iguals és un mètode d'aprenentatge on els protagonistes són els mateixos
alumnes. Es tracta d'una experiència cooperativa amb la finalitat d'aprendre i ensenyar de forma
conjunta entre dos rols ... [+]
La tutoria entre iguals és un mètode d'aprenentatge on els protagonistes són els mateixos
alumnes. Es tracta d'una experiència cooperativa amb la finalitat d'aprendre i ensenyar de forma
conjunta entre dos rols clarament marcats, el tutor i el tutorat. En aquesta línia es pretén exposar
una experiència realitzada en un aula de primària on es tracta de treballar una unitat didàctica
mitjançant l'iniciativa d'aplicar la tutoria entre iguals. L'objectiu d'aquesta pràctica és la d'analitzar
la repercussió acadèmica i motivadora de la implementació en l'aula, de l'experiència de treball
amb iguals. Com a punt de partida per valorar si hi han hagut aspectes positius que corroboren
que l'objectiu està assolit es realitzaren diferents comprovacions i anotacions mentre s'observà
la dinàmica en la que es duu a terme aquesta experiència. Es proposaren activitats relacionades
amb els punts que s’anaren treballant, a més d'una autoavaluació continuada cada volta que es
realitzava la fitxa d'activitats. Aquestes mesures d'avaluació més altres valoracions i la prova
final, són les evidències que porten a determinar si la realització d'aquest tipus de metodologia
és capaç d'ajudar als alumnes a adquirir els coneixements d'una forma més consolidada. Com a
punt final de l'experiència, després de valorar la informació recollida, s'aporten evidències que
determinen un enriquiment en l'aprenentatge gràcies al nou enfocament en la forma de treballar.
La tutoria entre iguals, per tant, esdevé en aquesta pràctica un reforçament positiu i beneficiós
per al conjunt de l'alumnat. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess