Search
De la pedagogía feminista a la DLIJ crítica
(Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions, 2023)
Contexto de enseñanza-aprendizaje y el perfil del profesorado innovador
(Universidad del País Vasco, 2023)
La lectura del lenguaje de la resistencia. LIJ, TIC y género
(Visor Libros, 2019)
Desde una DLL comprometida socialmente la alfabetización
crítica debe ayudar a cuestionar las ideologías de los textos
literarios de LIJ y de las narrativas transmedia, ofreciendo un lenguaje
de la resistencia al ...
El contexto universitario y el aprendizaje cooperativo
(Universidad de Murcia, 2017-11)
In this study we would like to know the advantages of cooperative learning in higher
education. The teaching-learning processes generated in the classroom determine an
education based on achieving, by cooperation ...
Learning to Live Together: Exploring Nonkilling from the Peace Education Reconstructive - Empowering Approach
(Center for Global Nonkilling, 2017-12)
This article is devoted to the reflection on the possibilities of education
for nonkilling societies (Paige, 2012) in the context of violence and killings in
which our societies are currently involved. I will take as ...
Jornada de convivencia comunitaria: hacia una escuela abierta y sensible con su territorio
(Universidad de Murcia, 2017-11)
his communication presents and illustrates an experience about a Community Day take
place in a rural primary school in the province of Valencia (Spain). The Community Day
was carried out by the Educational Centre for ...
El aprendizaje-servicio desde una orientación sociocomunitaria
(Ediciones Egregius, 2018)
La metodología del aprendizaje servicio ofrece oportunidades únicas para
articular propuestas educativas que conectan a la escuela con su territorio.
Pero para ello es necesario realizar un cambio de mirada sobre el ...
La tertulia pedagógica dialógica: un cambio de mirada en el perfil del psicopedagogo/a
(Universidad de Murcia, 2017-11)
This communication presents an experience about a Dialogic Literary Circle carried
out in the optional subjects:
Inclusive practice in the classroom for the research-action
and
Training for ...
Introducción. Aprendizaje-servicio: pasaporte para un futuro mejor
(Ediciones Egregius, 2018)
Resistiréis , una práctica de compromiso y educación ciudadana
(Universidad de Murcia, 2017-11)
The Resistiréis campaign is a practice of community participation in a Valencian school. It is
the initiative of a group of primary students who decide to collaborate with an association
in the purchase of consoles for ...