Buscar
Attitudes, beliefs and knowledge of mathematics teachers regarding peer tutoring
(Taylor & Francis, 2020-07-08)
The benefits of peer tutoring in mathematics have repeatedly been proven at different educational levels. Nevertheless, mathematics teachers’ perceptions towards this methodology and whether they are adequately trained to ...
Peer Tutoring in Algebra: a Study in Middle School
(Taylor & Francis, 2019-11-28)
This study reports the academic benefits of peer tutoring in algebra for middle school students. A total of 380 students enrolled in grades 7th and 8th participated in the study. Two peer tutoring sessions took place during ...
Teenage attitudes towards sexual diversity in Spain
(Taylor & Francis, 2018)
We conducted a study of homophobia among Spanish school students as perceived and
expressed in three different contexts: education, the family and social. A survey on adolescence
and sexual diversity was administered to ...
Organización del aula inclusiva: ¿Cómo diferenciar las estructuras para lograr prácticas educativas más efectivas?
(Universidad Complutense de Madrid, 2020)
Resulta un verdadero desafío para el profesorado gestionar la diversidad presente en las aulas desde un enfoque inclusivo. El objetivo general de este estudio es indagar sobre cómo se organizan las aulas inclusivas para ...
Percepciones sobre el concepto y la gestión de la diversidad en un centro en proceso de democratización escolar
(Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia, 2018)
El objetivo de este trabajo es analizar la concepción de la diversidad y los procesos de gestión de
la misma en un centro inmerso en un proyecto de democratización escolar, desde las percepciones
de los actores ...
Análisis de Prácticas Inclusivas de Aula desde la Investigación-Acción Participativa. Reflexiones de una Comunidad Educativa
(Cátedra UNESCO en Educación para la Justicia Social de la Universidad Autónoma de Madrid, 2020)
Las prácticas docentes que fomentan una pedagogía inclusiva deben sustentarse en una evaluación que implique a todos los agentes que participan en los procesos de enseñanza-aprendizaje. Este trabajo analiza el proceso de ...
Diseño y validación del Cuestionario sobre convivencia escolar, diversidades sexuales y estereotipos de género dirigido a las familias (CEDAG-F)
(Global Knowledge Academics, 2019)
Las familias disponen de un poder esencial en el desarrollo personal de sus hijos/as: la educación.
La finalidad de este artículo es diseñar y validar un instrumento que permita medir las percepciones
sobre convivencia ...
Peer tutoring in mathematics in primary education: a systematic review
(Taylor & Francis, 2018-06-07)
In this review, we have examined the main components of peer tutoring in mathematics in primary education (1st to 6th grade) settings. Fifty studies were included in this article. The review was intended to examine trends ...
University Social Responsibility towards Engineering Undergraduates: The Effect of Methodology on a Service-Learning Experience
(MDPI, 2018)
Service-Learning (SL) experiences enable University Social Responsibility (USR) to be
worked on in engineering studies as a core of education for Sustainability. The combined use of
such experiences with active ...
Effects of peer tutoring on middle school students’ mathematics self-concepts
(Public Library of Science, 2020)
The effects of peer tutoring on students’ mathematics self-concepts were examined. The Marsh questionnaire was used to measure students’ mathematics self-concepts before and after implementation of a peer tutoring program. ...