Listar PDCSLL_Articles por idioma "cat"
-
Aigua, irrigació, hortes i patrimoni al territori valencià.
(2014)L’aigua és un dels recursos naturals més importants per a la vida quotidiana de l’ésser humà. I el País Valencià és un territori de l’àrea mediterrània caracteritzat per la variabilitat i escassetat dels seus recursos ... -
Aproximación a la escolaridad inclusiva en los territorios rurales: estudio piloto sobre la voz de los docentes
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2020)The purpose of this research is to give a voice to teachers who are currently working in rural community schools (CRAs) to obtain the real picture of education in their environment. The study focuses on a) the regulations ... -
Del pupitre a l'escenari: una experiència al voltant del Teatre de l'Oprimit com a recurs en la formació de mestres
Quaderns Digitals.NET (2017-10-14)El present article suposa un recorregut per una experiència performativa en la formació de Mestres durant el curs 2016 – 2017 a la Universitat Jaume I de Castelló. Partint dels postulats de l’aprenentatge cooperatiu i de ... -
La dimensió personal del docent com a eix bàsic de la transformació educativa
Centre d´Estudis Vall de Segó (2021-06-23)The figure of the teacher is key to the educational transformation that requires an inclusive, democratic, humane and quality education. The development of teacher identity is approached from three dimensions: political, ... -
Edatisme i interseccionalitat: una aproximació
Diputació de València: Centre de Recursos i Educación Contínua (2022) -
L'educació artística no formal en edats primerenques a Guatemala
Centro Municipal de las Artes Rafael Martí de Viciana (2011) -
Ensenyar i aprendre a l´Edat Mitjana
Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)L’educació és un tema molt complex i amb molts matisos. Si ho és en l’actualitat, no cal dubtar de com devia ser durant l’edat mitjana. A grans trets podem indicar que, històricament, l’educació respon al context social, ... -
Ensenyar i aprendre. La formació professional a través dels contractes d’afermament dels segles XIV i XV al Maestrat i Els Ports de Morella (Castelló)
Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)Més enllà de l’ensenyament i aprenentatge literari, de saber escriure, llegir o comptar, bona part dels joves que hi van viure durant el període medieval accediren al món de l’educació des d’una altra vessant. Aprendre un ... -
L'escola de 1917 i el descobriment de les pintures rupestres de Morella la Vella
Centre d'Estudis dels Ports (2022-08)Un deIs principals esdevenimentsde la capital deIs Ports a principis del passat segle XX, l'any 1917, va ser el descobriment de les pintures rupestres de Morella la Vella. Un descobriment fet per l'Inspector d'Educació de ... -
Macropolítiques culturals
Centro Municipal de las Artes Rafel Martí de Viciana (2010) -
El Museu de la Seda de València: accions educatives
Institut de Desenvolupament Professional-ICE (IDP-ICE) (2020)El Museu de la Seda de València presenta una sèrie de punts forts per desenvolupar accions educatives i facilitar la seua posterior projecció digital en relació al patrimoni històric (el propi edifici, les exposicions ... -
El Museu Pedagògic de Castelló. Una demanda dels mestres en el primer terç del segle XX
Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana (2022-01)El present article mostra l’interès i l’esforç dels mestres que exercien la seva docència en les escoles de la província de Castelló a principis del segle xx per posar en marxa el Museu Pedagògic Provincial en la capital ... -
Neoliberalismo educativo. Díez Gutiérrez, Enrique J. (2018). Octaedro. [Ressenya]
Universitat de València (2019) -
Organització d'un centre educatiu d'ensenyaments artístics
Centro Municipal de las Artes Rafael Martí de Viciana (2011) -
Origen i evolució d'un organisme autònom local. El Centre Municipal d'Estudis Rafel Martí de Viciana
Centro Municipal de las Artes Rafael Martí de Viciana (2009) -
Pedagogies alternatives i pràctiques d’aula en educació infantil: la veu dels docents
Universitat de Barcelona: Institut de Ciències de l'Educació (2021)INTRODUCCIÓ. El present article té com a propòsit indagar sobre les pràctiques de trenta-cinc docents d’educació infantil que desenvolupen pedagogies alternatives a l’aula en la província de Castelló (Espanya). El que es ... -
Una primera aproximació a la caracterització de la ceràmica andalusina de la fortalesa d’Orpesa (Castelló)
Servei d’Investigacions Arqueològiques i Prehistòriques (2018)Aquest treball presenta els primers resultats fruit de l’inventari, catalogació i estudi del registre ceràmic de cronologia andalusina aparegut durant les excavacions arqueològiques dutes a terme a la fortalesa d’Orpesa ... -
Les primeres evidències andalusines al tossal de la Magdalena
Servei d’Investigacions Arqueològiques i Prehistòriques (2018)Les diferents intervencions arqueològiques al conjunt patrimonial que conformen el Castell Vell i l’ermita de la Magdalena han proporcionat dades arqueològiques rellevants que permeten construir un relat històric més ... -
En què el respecte a la diversitat cultural contribueix a protegir els drets culturals?
Centro Municipal de las Artes Rafael Martí de Viciana (2010) -
La represa del moviment Freinet valencià
Diputació de València: Centre de Recursos i Educación Contínua (2021)