Buscar
Editorial
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2020-12-28)
ARTSEDUCA cierra 2020 con muchas propuestas de innovación e investigación, que muestran una vez más, el valor del arte, la educación y la sociedad. En momentos difíciles de la covid, sin duda lo artístico se sitúa ...
Música y ODS para la mejora educativa, emprendimiento e inclusión
(Eagora Science, 2022-11)
El objetivo principal de este trabajo fue proponer un programa formativo y de
empleabilidad, desde el arte, con el fin de facilitar la inclusión social, educativa y de
empleabilidad en un barrio. Los objetivos secundarios ...
La atención a la diversidad de género en la formación musical. Responsabilidad docente
(Universidad de León, 2019)
Durante mucho tiempo hemos escuchado las diferentes habilidades que son idóneas para el sexo femenino. Así la profesión de maestro es más aceptada por las mujeres que por los hombres, pudiendo añadir que en general las ...
Entrevista a Toby Williamson
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2020-05-01)
Toby has 26 years’ experience of working with
people with severe mental health problems, and
expertise in the fields of mental health in later life,
dementia, and mental capacity, with an emphasis
on self-management, ...
Editorial
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2020-05-01)
Inclusion, responsibility, benefits, projects, actions and much more is what the arts give us. A social
good, a right and a necessity for the world, which must not contemplate exclusions, on the contrary,
must have the ...
Interview to Alexandra Coulter
(Ana M. Vernia Carrasco, 2019-01)
Alexandra Coulter has been Director of Art & Health South West since 2010. Before that she managed the Arts in Hospital project at Dorset County Hospital for 15 years and worked as a free lance arts and health consultant ...
Interview to Denis Azabagic
(Ana M. Vernia Carrasco, 2019-01)
He is one of the most compelling classical guitarists on the international concert circuit today. He performs concerts around the globe, maintaining a balance between his solo recitals, chamber music with the Cavatina
Editorial ARTSEDUCA 22
(Ana M. Vernia Carrasco, 2019-01)
Entrevista a Graham Welch
(Ana M. Vernia Carrasco, 2018-05)
Chair of Music Education at the UCL Institute of Education, University College London, Professor Welch’s main areas of expertise lie in musical development and music education across the lifespan, teacher education, the ...
Editorial ARTSEDUCA 20
(Ana M. Vernia Carrasco, 2018-05)