Educación Física y pluringüismo: una mirada al futuro inmediato
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Educación Física y pluringüismo: una mirada al futuro inmediatoDate
2018-02Publisher
University of Rome Foro Italico, Laboratory of Sports PedagogyBibliographic citation
CHIVA-BARTOLL, Òscar; SALVADOR-GARCÍA, Celina. Educación Física y pluringüismo: una mirada al futuro inmediato. International Journal of Sports Humanities, 1 (2018), pp.: 23-32Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.sporthuma.net/Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
El campo de la Educación Física se erige como uno de los más propicios a la hora de incorporar
el aprendizaje de lenguas en otras asignaturas. Teniendo en cuenta la acuciante necesidad de aprender ... [+]
El campo de la Educación Física se erige como uno de los más propicios a la hora de incorporar
el aprendizaje de lenguas en otras asignaturas. Teniendo en cuenta la acuciante necesidad de aprender idiomas, una forma de que la Educación Física se alinee con
la escuela que viene es utilizar metodologías como AICLE, que preparen al alumnado integralmente
teniendo en cuenta el contexto social que les rodea.
Está en la mano del docente decidir si apostar por el cambio en vistas del futuro apremiante o quedarse anclado a un presente que cada vez es más pasado. [-]
The Physical Education field has been claimed to be one of the most appropriate to incorporate language learning through content subjects. Nowadays learning languages has become a must, and a way to prepare Physical ... [+]
The Physical Education field has been claimed to be one of the most appropriate to incorporate language learning through content subjects. Nowadays learning languages has become a must, and a way to prepare Physical Education subject to the forthcoming school is using methodologies such as CLIL. This pedagogical method prepares the students integrally while taking into account their social context. It is in the teachers’ hand to opt for the change considering the pressing future or to remain still subjected to a present which is almost in the past. [-]
Rights
© 2018 International Journal of Sports Humanities (IJSHU)
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- EDU_Articles [503]
The following license files are associated with this item: