En una societat multicultural, una educació intercultural
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
En una societat multicultural, una educació interculturalAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Ferrete Sarria, María del Carmen; Universitat Jaume I. Departament de Filosofia i SociologiaData de publicació
2017-11-23Editor
Universitat Jaume IResum
El següent document és el Treball Final de Màster (a partir d'ara TFM) de Professor d'Educació
Secundària Obligatòria I Batxillerat, Formació Professional I Ensenyament d'idiomes en
l'especialitat ... [+]
El següent document és el Treball Final de Màster (a partir d'ara TFM) de Professor d'Educació
Secundària Obligatòria I Batxillerat, Formació Professional I Ensenyament d'idiomes en
l'especialitat d'Història I Geografia. Aquest TFM és un treball d'investigació sobre l'educació
intercultural.
Els objectius del treball són:
analitzar la relació entre l'augment de la diversitat i la necessitat de
l
'educació intercultural, e
n segon lloc, investigar el significat de l'
educació intercultural i
proposar
aspectes claus per dur a terme l'
educació intercultural
. Per a complir aquests objectius el treball e
s
divideix en tres parts.
En primer lloc, analitzar la situació actual. Aquesta anàlisi es complementa amb la teoria de
Galtung, perquè el meu Treball Final de Grau (TFG) tractava sobre filosofia de la pau
(
Supervivència de la guerra en la cultura
). En aquest treball vaig aprendre de Galtung que els
conflictes es poden aturar si es detecten i es medien correctament. Crec fermament que ara estem en
un moment clau per evitar conflictes importants en el futur i la cultura i el sistema educatiu tenen un
paper determinant per evitar-ho. Propose (a l'igual que Galtung i molts més autors) educar en
interculturalitat per fer front a aquesta situació. Per fer-ho explique la teoria de la violència, el
context demogràfic actual i els conceptes de cultura i identitat per saber quina importància tenen en
aquest tema.
La segona part està centrada en l’estudi de l’
educació intercultural
. En primer lloc s'explica,
mitjançant l'ètica els problemes del relativisme cultural i l'etnocentrisme. En segon lloc, es mostren
diferents propostes per a l'
educació intercultural
.
Per finalitzar, es de
staquen els principals
problemes de l’
educació intercultural
.
En l'últim capítol s'assenyala algunes propostes per dur a la pràctica. Començarem explicant com
està actualment el currículum respecte a l’educació intercultural. Després anomenarem les raons per
les quals la figura del professorat és important. Tot seguit citarem una sèrie de guies que els
docents ha de tenir en compte. Finalment l’últim apartat seran una sèrie de recomanacions per
integrar a l’alumne estranger. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs: 2016/2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess