Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBernat Mateu, Carme
dc.date.accessioned2018-03-09T08:50:15Z
dc.date.available2018-03-09T08:50:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationBERNAT MATEU, Carme. Orientalisme i gènere: Flaubert i la mirada orientalista sota les dones. Asparkía. Investigació feminista, 2017, no 30, p. 107-114.ca_CA
dc.identifier.issn1132-8231
dc.identifier.issn2340-4795
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/173246
dc.description.abstractLa representació de la feminitat oriental en la literatura dels països colonitzadors al llarg del segle XIX tingué un paper clau en els discursos orientalistes del romanticisme. La imatge dels cossos orientals femenins, la qual dibuixa a les dones com a objectes eròtics del plaer visual masculí, ha contribuït a configurar un escenari eurocèntric. Aquesta figuració qualifica als països del Sud global d’escassament civilitzats i monolítics, i sobretot feminitzats i susceptibles a ser colonitzats. Dintre d’aquests discursos orientalistes multidireccionals, escollim a Gustav Flaubert com a cànon literari de les diverses al·legories de les dones orientals, les quals basculaven entre la no-existència femenina fins la femme fatale, passant per la dona feble i necessitada de l’heroi occidental per al seu alliberament.ca_CA
dc.description.abstractThe representation of the oriental femininity in the settler countries throughout the XIX century had a key role in the orientalists speeches of Romanticism. The feminine oriental bodies image, which exemplifies women as erotic objects of the male visual pleasure, has contributed to the configuration of a stage where Europe is considered the universal center. This image itself qualifies different extra-european territories as monolithic and with lack of civilization, but especially feminized and available to be colonized. Considering all these speeches, Gustav Flaubert has been chosen as literary cannon of the several representations bthat the oriental women can have. These allegories were searching from the feminine noexistence until the femme fatale, also seeing the weak woman who needed the occidental hero to achieve their liberty.ca_CA
dc.format.extent8 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherPublicacions de la Universitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfAsparkía: investigació feminista, 2017, núm. 30ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectOrientalismeca_CA
dc.subjectFlaubertca_CA
dc.subjectdones orientalca_CA
dc.subjectcolonitzacióca_CA
dc.subjectliteraturaca_CA
dc.subjectrepresentacionsca_CA
dc.subjectgènereca_CA
dc.subjectorientalismca_CA
dc.subjectoriental womenca_CA
dc.subjectcolonizationca_CA
dc.subjectliteratureca_CA
dc.subjectrepresentationsca_CA
dc.subjectgenderca_CA
dc.titleOrientalisme i gènere: Flaubert i la mirada colonial sota les donesca_CA
dc.title.alternativeOrientalism and gender: Flaubert and colonial eyes about womenca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/Asparkia.2017.30.6
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/asparkia/article/view/1945/2288ca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/