Històries de vida: l’educació de persones adultes
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Històries de vida: l’educació de persones adultesAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Martí Puig, Manuel; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-07-12Editor
Universitat Jaume IResumen
El present document ha estat elaborat com un Treball Final de Grau sobre l‟educació d‟adults i
parteix del relat biogràfic d‟un mestre. La base de l'experiència que es presenta és la història de
vida (HV) d‟un mestre ... [+]
El present document ha estat elaborat com un Treball Final de Grau sobre l‟educació d‟adults i
parteix del relat biogràfic d‟un mestre. La base de l'experiència que es presenta és la història de
vida (HV) d‟un mestre de Formació de Persones Adultes que pretén estudiar la vida d'una persona
a través d‟ella mateixa. A partir d'aquest punt de partida em plantege, com a principal eix, la
importància que té, per a mi, la veu d'una persona que ha lluitat per l'educació i el seu progrés.
M‟ofereix la possibilitat de brindar un reconeixement a tota una trajectòria docent, i a més, em pot
aportar uns coneixements i experiències molt enriquidores com a futura mestra.
Analitzem el progrés de l‟educació de persones adultes a Espanya i el desenvolupament
professional d‟aquest mestre, al llarg de 31 anys de docència. Hem pres la seua biografia com a fil
conductor, per analitzar els aspectes més significatius de la seua experiència professional i la
influència d‟aquesta en la pràctica docent. També veurem l'evolució de l'educació, en concret, la
formació d‟ adults i els canvis produïts al llarg del temps fins a l‟actualitat.
Les històries de vida possibiliten l'aprenentatge ja que promouen l'adquisició de coneixements de
forma significativa procedents de vivències que d'una altra manera no es podrien tenir. Es tracta
d‟aconseguir un canvi metodològic caracteritzat per la utilització de tècniques més participatives
que promouen el protagonisme de l'alumnat, en aquest cas de persones adultes, i li permeten
aprendre al mateix temps que donen sentit a aquests aprenentatges. Apropar-se al coneixement
des de l'experiència contada pel propi protagonista, ens possibilita l'adquisició de l'aprenentatge des
d‟una perspectiva molt més directa. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: