Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorFortuño-Morte, Maria
dc.contributor.otherBadenes March, José Antonio
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2018-01-08T10:26:50Z
dc.date.available2018-01-08T10:26:50Z
dc.date.issued2017-07-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/171598
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractAquest treball final de màster (TFM), d’acord amb la normativa del Màster Universitari en Professor d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, pertany a la modalitat de millora educativa. En aquest TFM es duu a terme una innovació a l’aula, on s’utilitza la tècnica investigació – acció. L’àrea de millora que es treballa és el desinterès que tenen els alumnes de 2n d’ESO de l’IES Vila-roja d’Almassora per l’assignatura de Física i Química i, per donar resposta a aquest problema es proposa un canvi en el procés d’ensenyança – aprenentatge on es passa de les classes tradicionals a sessions on els alumnes participen activament. Aquest treball inclou set sessions relacionades amb el tema El moviment; es realitza una avaluació inicial per detectar les idees prèvies dels alumnes respecte a conceptes del tema i en les següents sessions es realitzen activitats amb Tècniques d’Aprenentatge Col·laboratiu (TAC); es fa ús de tècniques simples com la tècnica 1,2,4, autoavaluació – coavaluació, llapis al centre, el número i un per tots i tècniques complexes com el puzle d’Aronson i treball d’investigació. A més, s’utilitzen Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), concretament la informàtica (xarxa per buscar informació i visualitzar simulacions, l’ús de PowerPoint i Excel) i es relacionen els conceptes de l’assignatura amb el dia a dia. Respecte a l’avaluació d’aquest pla d’acció, s’utilitza una triangulació múltiple on s’impliquen diferents fonts (investigador, alumnes i professor titular), moments (abans, durant i en finalitzar l’acció) i instruments (diari de l’investigador, elaboracions dels alumnes i observació del professor titular). Després de posar a la pràctica aquest treball i tenint en compte els indicadors d’avaluació definits per aquest treball (motivació, participació a l’aula i resultats acadèmics), es pot concloure que la forma de treball dissenyada ha estat ben rebuda pels alumnes, l’ús de les metodologies citades anteriorment ha motivat a l’alumnat i ha fomentat la participació activa a l’aula; l’objectiu proposat s’ha aconseguit: ha augmentat, de manera prou general, l’interès per la Física i Química. A més, a la fi d’aquest cicle s’han platejat propostes de millora, les quals poden donar pas a un nou cicle del procés d’investigació – acció.ca_CA
dc.format.extent62 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleCom fomentar l’interès per la Física i Química?ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional