Mostrar el registro sencillo del ítem
Com fomentar l’interès per la Física i Química?
dc.contributor.author | Fortuño-Morte, Maria | |
dc.contributor.other | Badenes March, José Antonio | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2018-01-08T10:26:50Z | |
dc.date.available | 2018-01-08T10:26:50Z | |
dc.date.issued | 2017-07-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/171598 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic: 2016/2017 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball final de màster (TFM), d’acord amb la normativa del Màster Universitari en Professor d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, pertany a la modalitat de millora educativa. En aquest TFM es duu a terme una innovació a l’aula, on s’utilitza la tècnica investigació – acció. L’àrea de millora que es treballa és el desinterès que tenen els alumnes de 2n d’ESO de l’IES Vila-roja d’Almassora per l’assignatura de Física i Química i, per donar resposta a aquest problema es proposa un canvi en el procés d’ensenyança – aprenentatge on es passa de les classes tradicionals a sessions on els alumnes participen activament. Aquest treball inclou set sessions relacionades amb el tema El moviment; es realitza una avaluació inicial per detectar les idees prèvies dels alumnes respecte a conceptes del tema i en les següents sessions es realitzen activitats amb Tècniques d’Aprenentatge Col·laboratiu (TAC); es fa ús de tècniques simples com la tècnica 1,2,4, autoavaluació – coavaluació, llapis al centre, el número i un per tots i tècniques complexes com el puzle d’Aronson i treball d’investigació. A més, s’utilitzen Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), concretament la informàtica (xarxa per buscar informació i visualitzar simulacions, l’ús de PowerPoint i Excel) i es relacionen els conceptes de l’assignatura amb el dia a dia. Respecte a l’avaluació d’aquest pla d’acció, s’utilitza una triangulació múltiple on s’impliquen diferents fonts (investigador, alumnes i professor titular), moments (abans, durant i en finalitzar l’acció) i instruments (diari de l’investigador, elaboracions dels alumnes i observació del professor titular). Després de posar a la pràctica aquest treball i tenint en compte els indicadors d’avaluació definits per aquest treball (motivació, participació a l’aula i resultats acadèmics), es pot concloure que la forma de treball dissenyada ha estat ben rebuda pels alumnes, l’ús de les metodologies citades anteriorment ha motivat a l’alumnat i ha fomentat la participació activa a l’aula; l’objectiu proposat s’ha aconseguit: ha augmentat, de manera prou general, l’interès per la Física i Química. A més, a la fi d’aquest cicle s’han platejat propostes de millora, les quals poden donar pas a un nou cicle del procés d’investigació – acció. | ca_CA |
dc.format.extent | 62 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | Com fomentar l’interès per la Física i Química? | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809