La interdisciplinarietat de la música
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La interdisciplinarietat de la músicaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Miralles-Bono, José Luis; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2017-06-14Publisher
Universitat Jaume IAbstract
This document is a final degree project that ends with the degree of primary school teacher with music
mention. It has an experimental typology because it propose an educational action in the classroom together
with ... [+]
This document is a final degree project that ends with the degree of primary school teacher with music
mention. It has an experimental typology because it propose an educational action in the classroom together
with two subjects. Those subjects are music and Spanish language. The approval of the law, «Llei Orgànica
per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE)», in the Spanish state has caused that the pillars of music
in primary education stagger. For this reason, it is an opportunity for the artistic education to reinvent and use
tools to guarantee everybody a musical training.
As introduction, this paper deals with: a) The importance of music in primary education from a
psychological, social, historical point of view, among other aspects; b) The three types of interdisciplinary
with the advantages and disadvantages. The experimental activity has been done through an active and
conflict resolution methodology. Finally, a task has been carried out to evaluate the acquired knowledge.
Thus, the results were that 38% of students understood the interdisciplinary activity, 38% of students had
doubts and a 24% did not understand this activity. To sum up, this a first step to make out of new form of
educational approach based on global projects. [-]
Aquest document és un Treball Final de Grau que finalitza els estudis de mestre/a d’educació primària
en menció de música. Té una tipologia experimental perquè proposa una acció educativa a l’aula en forma
conjunta ... [+]
Aquest document és un Treball Final de Grau que finalitza els estudis de mestre/a d’educació primària
en menció de música. Té una tipologia experimental perquè proposa una acció educativa a l’aula en forma
conjunta en dues assignatures. Eixes assignatures són música i llengua castellana. L’aprovació de la llei,
«Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE)», en l’Estat espanyol ha provocat que els
pilars de la música en l’educació primària es trontollen. Per aquest motiu, és una oportunitat per a que
l’Educació Artística es reinvente i utilitze ferramentes per garantir una formació musical per a tots i totes.
En l’escrit es tracta la importància de la música en l’Educació Primaria i s’analitza des d’un punt de vista
psicològic, social i històric, entre altres, com a forma d’introducció. Seguidament, es defineix la
interdisciplinarietat, s’analitzen els seus tres tipus i també, les seues avantatges i desavantatges. L’activitat
experimental s’ha portat a terme mitjançant una metodologia activa i de resolució de problemes, finalment
s’ha realitzat una pràctica per avaluar els coneixements adquirits. Un 38% de l’alumnat ha comprès l’activitat
interdisciplinar, un altre 38% té dubtes i un 24% no ha comprés l’activitat. Aquest és un primer pas per fer
força a una nova forma del plantejament educatiu basat en projectes globals. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: