Pautes per a la consecució de l'ensenyament sense llibre a l'Educació Primària
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Pautes per a la consecució de l'ensenyament sense llibre a l'Educació PrimàriaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Linares Bayo, Josep Cristià; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2017-06-14Editor
Universitat Jaume IResum
En primer lloc, aquest Treball Final de Grau (TFG), titulat “Pautes per a la consecució de
l’ensenyament sense llibre de text a l’Educació Primària”, té com a objectiu guiar a aquells docents
en actiu o futurs docents ... [+]
En primer lloc, aquest Treball Final de Grau (TFG), titulat “Pautes per a la consecució de
l’ensenyament sense llibre de text a l’Educació Primària”, té com a objectiu guiar a aquells docents
en actiu o futurs docents que desitgen aplicar un ensenyament sense llibre de text a l’aula però,
per por a fer-ho malament, segueixen el llibre de text.
Aprofitant l’estada en pràctiques al CEIP “Luis Vives”, he elaborat dos tipus d’enquestes dirigides
als docents i a l’alumnat, respectivament. Per una banda, degut a la necessitat de saber les
opinions i experiències dels docents en aquest tipus d’ensenyament, vaig elaborar-ne una per tal
que aquests la respongueren. Per altra banda, amb la finalitat de conéixer les opinions, creences i
prejudicis de l’alumnat sobre l’ensenyament sense llibre de text a l’aula, vaig elaborar-ne una altra
i la va respondre l’alumnat de sisé. Una vegada realitzades i analitzades, he plasmat els resultats
en uns gràfics d’elaboració pròpia per adonar-me’n de la realitat que existeix als centres docents.
Gràcies als gràfics he pogut treure les conclusions.
Finalment, amb tota la informació recopilada he elaborat uns passos amb la finalitat de ser un ajut
per aquells docents que desitgen aplicar l’ensenyament sense llibre. A més, com que en aquest
tipus d’ensenyament s’apliquen metodologies innovadores i participatives, he fet una recerca
d’aquelles on l’alumne té un paper actiu. [-]
In this degree final project, the aim is to lead the teachers or future teachers who wish to apply a
method without text book, but they are afraid of carrying out this task in a wrong way.
First, I elaborated two ... [+]
In this degree final project, the aim is to lead the teachers or future teachers who wish to apply a
method without text book, but they are afraid of carrying out this task in a wrong way.
First, I elaborated two types of surveys, for teachers and for students, to take notice of the reality
that nowadays exists in the school. Finally, with all the information gathered I carried out certain
steps with the aim of helping the teachers. [-]
Paraules clau / Matèries
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | ensenyament sense llibre | pautes | metodologia | didàctica | enquestes | docents i alumnat | teaching without classbook | steps | methodology | didactics | surveys | teachers and students
Descripció
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2016-2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess