The Construction of the Concept Internet through Metaphors
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REVISTESMetadata
Title
The Construction of the Concept Internet through MetaphorsAuthor (s)
Date
2007Publisher
Publicacions de la Universitat Jaume IISSN
1697-7750; 2340-4981Bibliographic citation
PORTO REQUEJO, Mª Dolores . The construction of the concept internet through metaphors. Cultura, Lenguaje y Representación/Culture, Language and Representation, 2007, no 5, p. 195-207.Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.e-revistes.uji.es/index.php/clr/article/view/1359/1202Subject
Abstract
The expressions by which we refer to the Internet reveal how we conceptualize
it. Rather than “a network of networks of computers”, as it is usually defined, we actually
perceive and experience the Internet as a ... [+]
The expressions by which we refer to the Internet reveal how we conceptualize
it. Rather than “a network of networks of computers”, as it is usually defined, we actually
perceive and experience the Internet as a PLACE. This paper will particularly analyse THE
INTERNET IS A CITY as one of the most productive metaphors that shape the concept INTERNET
in English, whereas THE INTERNET IS A SEA seems to be the most common metaphor for
Spanish speakers. Finally, some possible reasons and consequences for this variation will be
advanced. [-]
Las expresiones con las que nos referimos a Internet y a sus posibles usos revelan
cómo lo conceptualizamos. Más que «una red de redes de ordenadores», como normalmente
se la define, percibimos y experimentamos ... [+]
Las expresiones con las que nos referimos a Internet y a sus posibles usos revelan
cómo lo conceptualizamos. Más que «una red de redes de ordenadores», como normalmente
se la define, percibimos y experimentamos Internet como un LUGAR. Este trabajo analiza
concretamente la metáfora INTERNET ES UNA CIUDAD como una de las más productivas para
formar el concepto INTERNET en inglés, mientras que INTERNET ES UN MAR parece ser la
metáfora más habitual para los hablantes de español. Finalmente, se consideran algunas de
las posibles razones y consecuencias de esta variación. [-]
Is part of
Cultura, Lenguaje y Representación, 2007, no 5Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
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