Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorFernández Pazo, Noa
dc.date.accessioned2017-06-21T10:25:10Z
dc.date.available2017-06-21T10:25:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationFERNÁNDEZ PAZO, Noa. L’ensenyament de la literatura gallega al Brasil. Aportacions per a un nou enfocament. Anuari de l'Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 2017, no 28, p. 27-36.ca_CA
dc.identifier.issn1130-4235
dc.identifier.issn2340-4787
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/168059
dc.description.abstractL’objectiu d’aquest article és mostrar una proposta preliminar d’enfocament alternatiu en l’ensenyament de la literatura gallega en el context brasiler tot partint de dues premisses: en primer lloc, la funció de la literatura com a eina de construcció d’identitats nacionals, centrant-nos especialment en els processos de creació de mites fundacionals; en segon lloc, la possibilitat de fer una anàlisi comparativa de les característiques particulars d’aquests processos en la literatura gallega i brasilera. Entenem que bastir ponts entre coneixements de la cultura d’origen i d’arribada, en aquest cas mitjançant la literatura galega, podria augmentar l’efectivitat pedagògica en la transmissió de nous coneixements.ca_CA
dc.description.abstractEl objetivo del presente artículo es ofrecer una propuesta preliminar de enfoque alternativo en la enseñanza de la literatura gallega en contexto brasileño, en base a dos premisas: en primer lugar, la función de la literatura como herramienta de construcción de identidades nacionales, centrándonos especialmente en los procesos de creación de mitos fundacionales; en segundo lugar, la posibilidad de hacer un análisis comparativo de las características particulares de estos procesos en la literatura gallega y en la brasileña, al entender que tender puentes entre conocimientos de la cultura de origen y los de llegada, en este caso mediante la literatura gallega, podría aumentar la efectividad pedagógica en la transmisión de nuevos conocimientos.ca_CA
dc.description.abstractLe but de cet article est de présenter une proposition préliminaire d’approche alternative dans l’enseignement de la littérature galicienne en contexte brésilien, à partir de deux prémisses : d’abord, la fonction de la littérature comme outil de construction d’identités nationales, en mettant l’accent spécialement sur les procédés de création de mythes fondateurs ; deuxièmement, la possibilité de faire une analyse comparative des caractéristiques particulières de ces procédés dans la littérature galicienne et brésilienne. Il faut considérer que bâtir des ponts entre les connaissances de la culture d’origine et d’arrivée, dans ce cas-là moyennant la littérature galicienne, pourrait augmenter l’effectivité pédagogique dans la transmission de nouvelles connaissances.ca_CA
dc.description.abstractThe aim of this article is to tentatively propose an alternative approach to the teaching of Galician literature in the Brazilian context, based on two premises: firstly, the role of literature as a tool for building national identities, focusing particularly on the creation processes of origin myths, and secondly, the possibility of carrying out a comparative analysis of the specific characteristics of these processes in Galician and Brazilian literature, given that building bridges between the knowledge about the source and target cultures, in this case through Galician literature, has the potential to increase pedagogical effectiveness in the transmission of new knowledge.ca_CA
dc.format.extent10 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherAgrupació Borrianenca de Culturaca_CA
dc.relation.isPartOfAnuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística, 2017, núm. 28ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectmite fundacionalca_CA
dc.subjecthistòria nacionalca_CA
dc.subjectensenyamentca_CA
dc.subjectliteraturaca_CA
dc.subjectmito fundacionalca_CA
dc.subjecthistoria nacionalca_CA
dc.subjectenseñanzaca_CA
dc.subjectliteraturaca_CA
dc.subjectmythe fondateurca_CA
dc.subjecthistoire nationaleca_CA
dc.subjectenseignementca_CA
dc.subjectlittératureca_CA
dc.subjectorigin mythsca_CA
dc.subjectnational historyca_CA
dc.subjectteachingca_CA
dc.subjectliteratureca_CA
dc.titleL’ensenyament de la literatura gallega al Brasil. Aportacions per a un nou enfocamentca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/Anuari.2017.28.3
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • Any 2017 - Núm. XXVIII [10]
    Literatura i ensenyament de llengües. Propostes, escriptors i contextos minoritaris o transfronterers

Mostrar el registro sencillo del ítem