Proposta d’adaptacions curriculars no significatives per a alumnat amb síndrome d’asperger en l’assignatura de tecnologia industrial
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Proposta d’adaptacions curriculars no significatives per a alumnat amb síndrome d’asperger en l’assignatura de tecnologia industrialAutoria
Tutor/Supervisor
Andrés Roqueta, ClaraTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaData de publicació
2016-11-24Editor
Universitat Jaume IResum
El treball de fi de màster (TFM) que es presenta en aquest document pretén ser una
ferramenta útil per als docents de secundària, per tal de donar a conèixer quines són les
necessitats específiques d’alumnes adole ... [+]
El treball de fi de màster (TFM) que es presenta en aquest document pretén ser una
ferramenta útil per als docents de secundària, per tal de donar a conèixer quines són les
necessitats específiques d’alumnes adolescents amb Síndrome d’Asperger (SA), i en la matèria
de Tecnologia Industrial en particular. En aquest sentit, es troba emmarcat dins del camp
d’Atenció a la Diversitat, i el seu objectiu conseqüent és promoure la inclusió d’aquest alumnat
en les centres educatius ordinaris.
Concretament, la intenció d’aquest TFM és donar distintes estratègies metodològiques i
recursos factibles dintre de l’aula ordinària als docents quan es troben en la necessitat de
donar resposta a les característiques distintes que d’un perfil d’alumne amb desenvolupament
social i cognitiu atípic com és la SA: dificultats de comunicació social, i un patró de conductes
restringit.
Exposades les seues característiques típiques en les distintes fases escolars, i emfatitzant les
que tenen lloc en l’adolescència, així com fent una revisió de les possibles mesures d’atenció a
la diversitat, en aquest TFM es posa de manifest la necessitat d’elaborar una guia per establir i
estructurar els passos que conformaran la possible adaptació curricular per tal que l’alumne/a
amb SA puga assolir els mateixos nivells de les competències clau que marca la legislació
educativa. Així, tenint en compte que les últimes fases de l’educació Secundària plantegen
certs problemes per a l’alumnat en general, per ser el pas previ a la inserció en el àmbit
universitari, es fa necessari posar a disposició dels docents una ferramenta que puga aclarir
com perfilar les necessitats educatives dels alumnes amb SA, donat que hi ha una mancança
evident en el camp educatiu.
Per tots aquests motius, en aquest treball es desenvolupa una guia per a l’assignatura de
Tecnologia Industrial de primer de Batxillerat per a atendre la diversitat de l’alumat amb SA,
però aquesta podria servir com a referent per altres assignatures, ja que fins al punt relatiu a la
fase de “concreció del currículum en l’assignatura de Tecnología Industrial”, la resta de fases
podrien com a base per a establir el perfil i les possibles necessitats dels alumnes amb SA en
altres matèries.
Presentades les mesures d’atenció a la diversitat, es conclou sobre la seua viabilitat i aplicació
en un curs acadèmic, així sobre les limitacions del treball i futures línies d’actuació. [-]
Paraules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripció
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs acadèmic 2015-2016
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess