Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSorolla Romero, Teresa
dc.contributor.authorMedina-Vicent, Maria
dc.date.accessioned2017-03-01T09:01:58Z
dc.date.available2017-03-01T09:01:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSOROLLA ROMERO, Teresa; MEDINA-VICENT, Maria. «She won’t thank you, she’s mad»: la escisión de la feminidad victoriana en The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981). Dossiers feministes, 2015, no 20, p. 321-335.ca_CA
dc.identifier.issn1139-1219
dc.identifier.issn2340-4930
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/166358
dc.description.abstractThe French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981), an adaptation of the novel by John Fowles published in 1969, is set in a divergent space both as regards of the structure of the story as to the construction of its lead Sarah Woodruff. Throughout the text different cinematic approaches to the representation of women are interwoven, the eager male gaze and her own aspirations to self-determination all tangled up. At the same time, the present work deconstructs the melodrama, giving living proof of the infinite possibilities in unfolding the film’s discourse, deeply self-conscious.ca_CA
dc.description.abstractEl film The French Lieutenants’s Woman (Karel Reisz, 1981), adaptación de la novela publicada por John Fowles en 1969, nos sitúa en un espacio divergente tanto en lo que se refiere a la estructura del relato como a la construcción de su protagonista Sarah Woodruff. A lo largo del texto fílmico se entrelazan diferentes aproximaciones a la figura de la mujer, entretejiéndose la mirada deseosa masculina con sus propias aspiraciones de autodeterminación. A su vez, la presente obra deconstruye el género melodramático dando muestra de las infinitas posibilidades de doblegar el relato cinematográfico, que se piensa a sí mismo descubriéndose como profundamente metadiscursivo.ca_CA
dc.format.extent15 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume I. Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènereca_CA
dc.relation.isPartOfDossiers feministes, 2015, no. 20ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectmetadiscursividadca_CA
dc.subjectintertextualidadca_CA
dc.subjectépoca victorianaca_CA
dc.subjectfallen womanca_CA
dc.subjectcontrato sexualca_CA
dc.subjectderecho al malca_CA
dc.subjectmetacinemaca_CA
dc.subjectintertextualityca_CA
dc.subjectthe victorian ageca_CA
dc.subjectfallen womanca_CA
dc.subjectthe sexual contractca_CA
dc.subjectmeannessca_CA
dc.title«She won’t thank you, she’s mad»: la escisión de la feminidad victoriana en The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981)ca_CA
dc.title.alternative«She won’t thank you, she’s mad»: Victorian femininity’s split in the French lieutenant’s woman (Karel Reisz, 1981)ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/dossiers/article/view/1754/1814ca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem