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dc.contributor.authorÁlvarez Sánchez, Patricia
dc.date.accessioned2017-03-01T08:08:41Z
dc.date.available2017-03-01T08:08:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationÁLVAREZ SÁNCHEZ, Patricia. Vidas precarias: la política del desplazamiento: The Magdalene Sisters y Rabbit Proof Fence. Dossiers feministes, 2015, no 20, p. 197-209.ca_CA
dc.identifier.issn1139-1219
dc.identifier.issn2340-4930
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/166350
dc.description.abstractThe aim of this article is to compare The Magdalene Sisters and Rabbit Proof Fence, two films released in 2002, which exemplify a multicultural world that will be explained through postcolonial theory. These films will give voice to those who were silenced because they were différents in a Derridean way and due to their incongruence with what is supposedly desirable. The films will show, through their plots, that patriarchy has prevented women from speaking up as it has ostracised them and confined them to spaces where they have been unable to become free. We will also deal with the negative influence of the Christian Church and its insistence on an ideal of feminine purity. The films show this expectation both through their plots and artistic devices: music, spaces, shots and colours will show the arbitrariness of their unique point of view.ca_CA
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es comparar The Magdalene Sisters y Rabbit Proof Fence, dos películas estrenadas en 2002, producto de un mundo polifónico que trataremos de explicar a través de la teoría postcolonial, y que dará voz y diferenciará a aquellos que fueron silenciados por ser différents a la manera derridiana y no encajar en el paradigma de representación de lo deseable. Las películas mostrarán con sus argumentos que el patriarcado ha impedido que las mujeres articulen sus voces al relegarlas a posiciones de desempoderamiento, y confinarlas a espacios donde no han podido ser libres. A esta tradición cultural debemos unir la influencia negativa que ha ejercido la iglesia cristiana y la imposición de su ideal de pureza femenina. Las películas evidencian esta expectativa no sólo con su relato sino también con los medios artísticos propios del cine; música, espacios, planos y colores expondrán la arbitrariedad de un único punto de vista.ca_CA
dc.format.extent13 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume I. Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènereca_CA
dc.relation.isPartOfDossiers feministes, 2015, no. 20ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectcineca_CA
dc.subjectdiversidadca_CA
dc.subjectgéneroca_CA
dc.subjectThe Magdalene Sistersca_CA
dc.subjectrazaca_CA
dc.subjectRabbit Proof Fenceca_CA
dc.subjectcinemaca_CA
dc.subjectdiversityca_CA
dc.subjectraceca_CA
dc.titleVidas precarias: la política del desplazamiento: The Magdalene Sisters y Rabbit Proof Fenceca_CA
dc.title.alternativePrecarious lives: the politics of displacement: The Magdalene Sisters and Rabbit Proof Fenceca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/dossiers/article/view/1768/1822ca_CA


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