EFL Students' Preferences Towards Written Corrective Feedback: An Exploratory Study on Age and Level of Proficiency
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
EFL Students' Preferences Towards Written Corrective Feedback: An Exploratory Study on Age and Level of ProficiencyFecha de publicación
2016Editor
El Grupo de Investigación Hum 0271 de la Junta de Andalucía y la Universidad de JaénISSN
1137-005xCita bibliográfica
ORTS, Sara; SALAZAR, Patricia. EFL Students' Preferences Towards Written Corrective Feedback: An Exploratory Study on Age and Level of Proficiency. The Grove-Working Papers on English Studies, 2016, no 23Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://revistaselectronicas.ujaen.es/index.php/grove/article/view/2897Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
Corrective feedback (CF, henceforth) has been an issue of investigation in
second language acquisition for a number of years now. In the English-as-aforeign-language
classroom, students may have different preferences ... [+]
Corrective feedback (CF, henceforth) has been an issue of investigation in
second language acquisition for a number of years now. In the English-as-aforeign-language
classroom, students may have different preferences towards
how to have their errors corrected. Research has shown that differences in the
learning styles of the students will affect the learning environment by either
supporting or inhibiting their intentional cognition and active engagement. In the
classroom, teachers can use this information as a tool to motivate students and
help them improve their learning process. This exploratory study was carried out
to analyse students’ preferences towards written correction in two different
groups at a high school in Spain. Students filled out a questionnaire and results
were analysed in order to determine whether age and level of English may be
factors affecting their preferences for error correction. [-]
La retroalimentación correctiva lleva años siendo un tema de investigación
en el campo de la adquisición de segundas lenguas. En el aula de inglés como
lengua extranjera, los estudiantes pueden mostrar preferencias ... [+]
La retroalimentación correctiva lleva años siendo un tema de investigación
en el campo de la adquisición de segundas lenguas. En el aula de inglés como
lengua extranjera, los estudiantes pueden mostrar preferencias distintas en lo que
respecta a la corrección de sus errores. Investigaciones anteriores revelan que las
diferencias en los estilos de aprendizaje de los estudiantes pueden afectar el
clima de aprendizaje, bien reforzando o inhibiendo su participación. De esta
forma, en el aula, los profesores pueden utilizar esta información como
herramienta para motivar a los estudiantes y ayudarles a mejorar en el proceso de
aprendizaje. El presente estudio exploratorio tiene como objetivo analizar las
preferencias de dos grupos de estudiantes españoles hacia la corrección escrita.
Los participantes rellenaron un cuestionario para determinar si la edad y nivel de
competencia en inglés pueden ser factores que afecten sus preferencias hacia la
corrección de errores. [-]
Publicado en
The Grove-Working Papers on English Studies, 2016, núm. 23Derechos de acceso
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones. Ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
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info:eu-repo/semantics/openAccess
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