Competències, humanitats i segle XXI: aplicació a “Ciències Socials, Història” per a una formació ciutadana integral
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Competències, humanitats i segle XXI: aplicació a “Ciències Socials, Història” per a una formació ciutadana integralAutoría
Tutor/Supervisor
Ferrete Sarria, CarmenTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament de Filosofia i SociologiaFecha de publicación
2016-07-18Editor
Universitat Jaume IResumen
Dins de la Modalitat de «Millora educativa», el present Treball Fi de Màster pretén, a més de mostrar l’adquisició dels coneixements i objectius propis del Màster de Professorat de Secundària, projectar aquests ... [+]
Dins de la Modalitat de «Millora educativa», el present Treball Fi de Màster pretén, a més de mostrar l’adquisició dels coneixements i objectius propis del Màster de Professorat de Secundària, projectar aquests coneixements teòrics profitosament sobre l’experiència de les Pràctiques al centre educatiu. Així, a les pàgines següents, mitjançant una convergència entre les dimensions teòrica i pràctica coherentment interconnectades, es fa una reflexió fonamentada sobre el paper de les Competències a l’educació, un concepte recent al nostre país, tot i no ser nou a la Unió Europea.
No es pot concebre un professorat que no cerqui la millora i la novetat a la seva tasca diària, com és desitjable sobre qualsevol àmbit professional. A la docència, aquesta necessitat de canvi es torna ineludible per al professorat del futur, ja que ve donada pels nous escenaris multiculturals en un planeta fermament globalitzat. És aquest un context que exerceix una influència poderosa sobre un estudiantat amb demandes i costums ben diferents del de fa uns anys. Des d’una posició reivindicativa cap a la importància educativa de les Ciències Humanes i Socials, es justifica la necessitat de l’ús de les Competències com a instruments de millora i canvi de l’Educació Secundària Obligatòria. Com cal fugir de la pedagogia exclusivament narrativa i memorística, es proposa una educació que esdevé veritablement humanitzadora, que afavoreix l’autenticitat: una formació completa per a la vida adulta en els seus contexts laborals i socials.
Per tant, a partir d’una concepció educativa millor adaptada als canvis mundials (és a dir, més dinàmica, social, tecnològica, i que dóna un gran paper a la comunicació a l’aula) l’objectiu fonamental d’aquest mètode docent basat en Competències és proveir a l’assignatura ‘Ciències Socials, Història’ d’una formació integral per a l’alumnat, així com formar en l’adquisició de les destreses necessàries per a la vida ciutadana en societat. [-]
This Master Thesis own to «Educational improvement»’s modality is aimed to show both the learning of this Master’s knowledge and objectives, and a projection of these theoretical knowledge on the experience of the ... [+]
This Master Thesis own to «Educational improvement»’s modality is aimed to show both the learning of this Master’s knowledge and objectives, and a projection of these theoretical knowledge on the experience of the professional practices in the Secondary School. Therefore, through a convergence among theoretical and practical dimensions, cohesively interconnected, in the next pages we try to make a piece of research based in the Competences in education, a fresh concept in Spain, in spite of not being new in the rest of the European Union.
We can’t conceive teachers that don’t look for improvements and novelty in their daily job, as it is desirable in any professional field. In teaching, this clear need for change becomes unavoidable for the teachers of the future, as it is given by the new multicultural settings in a strongly globalized planet. This is a context that exerts a powerful influence on a group of students which owns demands and customs are very different from those of a few years ago. Always from a position towards claiming the importance of Human and Social Sciences in education, here we justify the need to use the Competences as tools for improvement and change in Secondary Education. As we need to escape from the exclusively narrative and memorizing teaching, this piece of research proposes and education that truly becomes humanizing, a complete training for adult life in their working and social contexts, and favoring authenticity.
Indeed from a better educational perspective adapted to current global changes that is more social, more dynamic, more technological and also giving a great role to communication in the classroom the main objective of this method based in Competences is turning the subject «Social Sciences, History» in an integral education for students, as well as help them to gain the skills needed for the future life in society. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Globalització | Educació secundària | Competències bàsiques | Humanitats | Ciències socials | Geografia | Història | Globalization | Secondary education | Basic competences | Humanities | Social sciences | Geography | History
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess