Intervenció a través del joc a l’esbarjo sobre les relacions socials d’una xiqueta amb Síndrome de Down
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Intervenció a través del joc a l’esbarjo sobre les relacions socials d’una xiqueta amb Síndrome de DownAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Andrés Roqueta, ClaraTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaDate
2016-06-21Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Els xiquets i les xiquetes amb Síndrome de Down, malgrat les creences socials, presenten en
molts casos dificultats per relacionar-se amb els altres. Com a conseqüència d’aquest
fenomen, molts passen l’etapa educativa ... [+]
Els xiquets i les xiquetes amb Síndrome de Down, malgrat les creences socials, presenten en
molts casos dificultats per relacionar-se amb els altres. Com a conseqüència d’aquest
fenomen, molts passen l’etapa educativa aïllats dels seus companys i companyes, preferint la
pròpia companyia o creant amistats imaginàries. A la literatura científica trobem una sèrie de
programes que milloren les habilitats socials. En el present Treball de Fi de Grau es pretén
dur a terme un programa per millorar les interaccions socials d’una alumna de 5 anys amb
Síndrome de Down en el context de l’esbarjo a través de jocs. Aquesta xiqueta no
interacciona amb els seus companys i companyes a l’hora de l’esbarjo, sinó que pel contrari
es manté en una actitud solitària, mentre que els altres la ignoren. La metodologia emprada
inicialment va ser l’ensenyament de jocs, dirigits per un adult, però posteriorment es va
modificar als jocs espontanis, manera en la qual els infants es relacionen. Per tal de
comprovar l’efectivitat de la intervenció es va realitzar un sociograma i una observació a
l’esbarjo en situació pre-test i un altre en post-test. En comparar els resultats, s’observa que
el mètode dut a terme ha sigut efectiu, doncs la xiqueta obté millors puntuacions
sociomètriques i s’observa una major socialització al registre d’observació una vegada
finalitzada la intervenció. Es conclou que és necessària una intervenció preventiva per tal de
millorar les estratègies de relacions socials de persones amb característiques semblants al
cas d’estudi. [-]
Subject
Description
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess