Millora de la socialització d’un alumne amb TEA d’Educació Infantil mitjançant una dinàmica de jocs al pati
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Millora de la socialització d’un alumne amb TEA d’Educació Infantil mitjançant una dinàmica de jocs al patiAutoría
Tutor/Supervisor
Andrés Roqueta, ClaraTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2016-07-13Editor
Universitat Jaume IResumen
Els xiquets amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) tenen problemes en l’àrea socio-emocional
des d’edats primerenques. Conseqüentment, solen ser menys acceptats pels seus iguals (o fins i
tot ignorats) i, per tant, ... [+]
Els xiquets amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) tenen problemes en l’àrea socio-emocional
des d’edats primerenques. Conseqüentment, solen ser menys acceptats pels seus iguals (o fins i
tot ignorats) i, per tant, tenen menys amics durant l’etapa escolar. Tot i això, s’ha demostrat que és
possible abordar i millorar les seves habilitats socials a través de distints mètodes, entre ells, les
habilitats de joc. Tanmateix, sota la perspectiva inclusiva actual, els patis de les escoles es
converteixen en espais ideals per dur a terme aquesta intervenció d’una manera contextualitzada i
lúdica, ja que impliquen no sols a l’individu amb dificultats, sinó també a la resta dels companys.
Revisada la literatura, el present estudi té com a objectiu promoure la inclusió d’un xiquet amb
TEA de quatre anys amb el seu grup ordinari, mitjançant una intervenció a través del joc basada
en el model IPG (Integrated Play Group) en l’hora del pati. Per tal de comprovar l’efectivitat de la
intervenció, es va avaluar el grau de socialització del xiquet en el seu grup classe amb un
sociograma i, a més, es van observar les seves conductes pel que fa al joc, utilitzant la tècnica de
triangulació d’investigadors. Després de les sessions d’intervenció, els resultats demostren que el
mètode ha sigut efectiu, ja que el nen obté millors puntuacions sociomètriques i també millora
diverses conductes referents al seu joc a l’hora del pati. Per tant, es conclou que el model IPG ha
resultat efectiu en aquest cas ja que no sols ha millorat les habilitats individuals del nen, sinó
també la seua socialització amb el grup ordinari, sent important per a la resta de la seua
escolaritat. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess