Mostrar el registro sencillo del ítem
Els principis de l’escola nova traslladats a una realitat literària
dc.contributor | García Sanz, Ana Jesús | |
dc.contributor.author | Manzano Vidal, Aloma del Lledó | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2016-09-07T10:33:25Z | |
dc.date.available | 2016-09-07T10:33:25Z | |
dc.date.issued | 2016-06-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/162261 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MP1040. Curs: 2015/2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball replega les idees clau de l’Escola Nova o Activa, que va ser un corrent pedagògic de finals del segle XIX i principis del XX força innovador per al seu temps i que, actualment, encara continua tenint una gran influència a la nostra societat, amb el propòsit de donar-les a conèixer a través d’un conte que ha estat especialment dissenyat perquè el puguen fer servir xiquets i xiquetes de I-5. La narració permet que aquests petits lectors s’endinsen a una realitat literària on els protagonistes seran una mestra i els seus alumnes, els continguts que es tractaran estaran sempre relacionats amb els principis de la pedagogia activa, l’espai dels fets serà una aula d’aquestes característiques i els successos que s’esdevindran els mostraran, de forma implícita, en què consisteixen les metodologies pròpies d’aquest tipus d’escoles. La finalitat d’utilitzar aquest conte amb els infants serà, en tot moment, tractar d’aconseguir que coneguen els principis bàsics que regeixen aquests espais educatius, a la vegada que s’intentarà despertar en ells l’interès per la lectura com a brollador de sabers i camí de recreació. A més a més, l’ús d’aquest material didàctic també els oferirà l’oportunitat de participar, amb l’ajuda dels seus familiars, a l’ampliació de la narració inventant noves històries i després plasmant-les per escrit, aportant així el seu toc de creativitat, a part d’exercitar l’expressió oral narrant els seus relats als altres i la reflexió sobre el que han aprés. D’aquesta manera es contribuirà al fet que mestres, alumnes i famílies tinguen l’ocasió d’aportar les seues idees i, així, sentir-se part implicada del procés d’ensenyament-aprenentatge. | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball replega les idees clau de l’Escola Nova o Activa, que va ser un corrent pedagògic de finals del segle XIX i principis del XX força innovador per al seu temps i que, actualment, encara continua tenint una gran influència a la nostra societat, amb el propòsit de donar-les a conèixer a través d’un conte que ha estat especialment dissenyat perquè el puguen fer servir xiquets i xiquetes de I-5. La narració permet que aquests petits lectors s’endinsen a una realitat literària on els protagonistes seran una mestra i els seus alumnes, els continguts que es tractaran estaran sempre relacionats amb els principis de la pedagogia activa, l’espai dels fets serà una aula d’aquestes característiques i els successos que s’esdevindran els mostraran, de forma implícita, en què consisteixen les metodologies pròpies d’aquest tipus d’escoles. La finalitat d’utilitzar aquest conte amb els infants serà, en tot moment, tractar d’aconseguir que coneguen els principis bàsics que regeixen aquests espais educatius, a la vegada que s’intentarà despertar en ells l’interès per la lectura com a brollador de sabers i camí de recreació. A més a més, l’ús d’aquest material didàctic també els oferirà l’oportunitat de participar, amb l’ajuda dels seus familiars, a l’ampliació de la narració inventant noves històries i després plasmant-les per escrit, aportant així el seu toc de creativitat, a part d’exercitar l’expressió oral narrant els seus relats als altres i la reflexió sobre el que han aprés. D’aquesta manera es contribuirà al fet que mestres, alumnes i famílies tinguen l’ocasió d’aportar les seues idees i, així, sentir-se part implicada del procés d’ensenyament-aprenentatge. pedagogy, the scenery will be a classroom of these characteristics and the events will show, in an implicit way, what are these methodologies about, typical of these kind of schools. The purpose of using this kind of tale with infants will be to try that they get to know the basics which rule these educational spaces, and, at the same time, to wake up the interest in reading as a source of knowledge and a way of creation. In addition to that, the use of this didactic material would also offer them the opportunity to participate, with the help of their relatives, and to extend the narration, inventing new stories and writing them afterwards. Then, they not only give their own touch of creativity, but also they exercise oral skills narrating their own tales to others and the reflection of what they have done. In consequence, in this way, teachers, students and families would have the chance to give their ideas and feel as part involved in the teaching-learning process. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Escuela nueva | ca_CA |
dc.subject | Escuela activa | ca_CA |
dc.subject | Pedagogía activa | ca_CA |
dc.subject.other | Didàctica | ca_CA |
dc.title | Els principis de l’escola nova traslladats a una realitat literària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840