Burnout en estudiantes universitarios
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/160952/Caballero_2015_Burnout.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
View/ Open
Impact
![Google Scholar](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/logo_google.png)
![Microsoft Academico](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/logo_microsoft.png)
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8034
comunitat-uji-handle3:10234/8637
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Burnout en estudiantes universitariosDate
2015-09Publisher
Universidad del Norte (Colombia)Bibliographic citation
CABALLERO, Carmen Cecilia; BRESÓ ESTEVE, Edgar; GONZÁLEZ GUTIÉRREZ, Orlando. Burnout in university students. Psicología desde el Caribe (2015), v. 32, n. 7, pp. 424-441Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/psicologia/issue/view/404Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
In order to provide a better understanding and characterization of the nature of academic
burnout in university students, a review of the concept, its evolution and extrapolation of
the work context to the university ... [+]
In order to provide a better understanding and characterization of the nature of academic
burnout in university students, a review of the concept, its evolution and extrapolation of
the work context to the university academic context is performed. It is proposed its delimitation, differentiation and relationship with comorbid clinical conditions like depression and anxiety. Additionally, this paper reviews empirical research that establishes relationships of the academic burnout with the academic engagement, risk factors and protective, and its impact on mental health and academic performance of college students [-]
Con la finalidad de proporcionar una mayor comprensión y caracterización de la naturaleza del burnout académico en estudiantes universitarios, se realiza una revisión del concepto, su evolución y extrapolación del ... [+]
Con la finalidad de proporcionar una mayor comprensión y caracterización de la naturaleza del burnout académico en estudiantes universitarios, se realiza una revisión del concepto, su evolución y extrapolación del contexto laboral al académico universitario, y se propone su delimitación y relación con condiciones clínicas comórbidas como depresión y ansiedad.
Adicionalmente, se revisa la investigación empírica que establece relaciones del síndrome con el engagement académico, factores de riesgo y de protección, y sus consecuencias en la salud mental y en el desempeño académico de los estudiantes universitarios. [-]
Is part of
Psicología desde el Caribe (2015), v. 32, n. 7Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PSI_Articles [596]
The following license files are associated with this item: