Xarxa de comunicacions i infrastructures a Filipines (1875-1935)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/1136
comunitat-uji-handle4:10234/159449
REVISTESMetadatos
Título
Xarxa de comunicacions i infrastructures a Filipines (1875-1935)Autoría
Fecha de publicación
2015Editor
Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Jaume I. Departament de Geografia, Història i ArtISSN
1132-9823; 2340-4809Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Història del Pacífic | Filipines | Ferrocarril | Ports | Pacific History | Philippines | Railroad | Ports
Resumen
Analitzant les polítiques d’infraestructures i comunicacions projectades durant la segona
meitat de S XIX per l’administració espanyola a Filipines, establim una connexió amb
l’expansió i el desenvolupament d’aquestes ... [+]
Analitzant les polítiques d’infraestructures i comunicacions projectades durant la segona
meitat de S XIX per l’administració espanyola a Filipines, establim una connexió amb
l’expansió i el desenvolupament d’aquestes per part de l’administració nord-americana,
durant el primer quart de S XX. L’objectiu de fons és descobrir l’existència d’una continuïtat
en la majoria dels grans eixos de comunicacions i infraestructures entre ambdós
administracions, no només en els projectes realitzats, sinó també en els equips tècnics
que els van portar a terme. El Plan General de Ferrocarriles para la Isla de Luzón de
1875 és una anàlisi molt més àmplia sobre les condicions geogràfiques, poblacionals
i econòmiques de l’illa de Luzón, i justifica el traçat proposat per al ferrocarril en tres
línies principals, tot i que les pretensions del pla són més àmplies de cara a dotar a
l’economia filipina d’una plataforma logística moderna per al seu temps. [-]
Through the analysis of infrastructure and communication policies undertaken by the
Spanish administration during the second half of the nineteenth century in the Philippines,
a connection can be made with their ... [+]
Through the analysis of infrastructure and communication policies undertaken by the
Spanish administration during the second half of the nineteenth century in the Philippines,
a connection can be made with their expansion and development by the North
American administration during the first quarter of the twentieth century. The main objective
is to discover the existence of continuity in the major roadway and infrastructure projects
between both administrations, not only in the projects undertaken, but also in the
technical teams which carried them out. The 1875 General Railroad Plan for the island
of Luzon was a much wider analysis of the island’s population and its geographical and
economic conditions and explains the railroad’s proposed layout in three main lines,
even though the aims of the plan were wider with a view to providing the Philippine
economy with a modern logistics platform for the time. [-]
Publicado en
Millars: espai i història; Vol. 39 (2015)Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess