Ens hem quedat sense energia, què fem? Un projecte per formar consciència ciutadana.
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/159025
comunitat-uji-handle4:10234/159033
REVISTESMetadades
Títol
Ens hem quedat sense energia, què fem? Un projecte per formar consciència ciutadana.Autoria
Data de publicació
2014Editor
Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC)ISSN
2386-5458Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
participació ciutadana | investigació escolar | dependència energètica | ciutat educadora | esperit crític | participación ciudadana | investigación escolar | dependencia energética | ciudad educadora | espíritu crítico | citizen participation | school research | energy dependence | educating city | critical spirit
Resum
Habituats a les comoditats que ens ofereix la ciutat, no ens adonem
de tots els processos que s’han anat creant amb la intenció de facilitar-nos la
vida i que, a poc a poc, han condicionat el nostre estil de vida. ... [+]
Habituats a les comoditats que ens ofereix la ciutat, no ens adonem
de tots els processos que s’han anat creant amb la intenció de facilitar-nos la
vida i que, a poc a poc, han condicionat el nostre estil de vida. Possiblement, el
model d’educació que hem rebut no ens ha preparat per a identificar, analitzar
i valorar els problemes que aquesta situació duu implícits. En aquest context
hem dissenyat i dut a terme el projecte «Ens hem quedat sense energia, què
fem?», amb la intenció de fomentar la participació, el treball cooperatiu i l’esperit
crític. El desenvolupament del projecte suposa la recerca de gran quantitat
d’informació relacionada amb els aspectes treballats en cada comissió
i contextualitzada en el nostre poble. Després d’aquesta experiència, el que
proposem va més enllà de les parets de l’escola, perquè hem de ser conscients
que aquest procés formatiu ha de continuar al llarg de tota la vida. [-]
Habituados a las comodidades que nos ofrece la ciudad, no nos
damos cuenta de todos los procesos que se han ido creando con la intención
de facilitarnos la vida y que, poco a poco, han condicionado nuestro estilo ... [+]
Habituados a las comodidades que nos ofrece la ciudad, no nos
damos cuenta de todos los procesos que se han ido creando con la intención
de facilitarnos la vida y que, poco a poco, han condicionado nuestro estilo de
vida. Posiblemente, el modelo de educación que hemos recibido no nos ha
preparado para identificar, analizar y valorar los problemas que esta situación
lleva implícitos. En este contexto hemos diseñado y llevado a cabo el proyecto
«Nos hemos quedado sin energía, ¿y ahora qué?», con la intención de fomentar
la participación, el trabajo cooperativo y el espíritu crítico. El desarrollo del proyecto supone la búsqueda de gran cantidad de información relacionada
con los aspectos trabajados en cada comisión y contextualizada en nuestro
pueblo. Después de esta experiencia, lo que proponemos va más allá de las
paredes de la escuela, porque debemos ser conscientes de que este proceso
formativo debe continuar a lo largo de toda la vida. [-]
Accustomed to the comforts offered by the city, we are not
aware of all the processes that have been created with the intent to make life
easier and, little by little, have conditioned our lifestyle. Perhaps the ... [+]
Accustomed to the comforts offered by the city, we are not
aware of all the processes that have been created with the intent to make life
easier and, little by little, have conditioned our lifestyle. Perhaps the model of
education we have received has not prepared us to identify, analyze and evaluate
the problems implicit in this situation. In this context, we have designed
and implemented the project “We’ve run out of energy, now what?”, With the
intention of encouraging participation, cooperative work and critical thinking.
Project development involves finding lots of information related to aspects
worked on each committee and contextualized in our town. After this experience,
we propose goes beyond the school walls, because we must be aware
that this formative process should continue throughout life. [-]
Publicat a
kult-ur, vol. 1, núm. 2Drets d'accés
© los autores
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- kult-ur_2014_v.1_n.2 [16]