Mostrar el registro sencillo del ítem
La lectoescriptura des d’un enfocament construcitivista
dc.contributor | González Darder, Francisco Javier | |
dc.contributor.author | Vilar Vargas, Rocío | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2016-05-02T11:16:30Z | |
dc.date.available | 2016-05-02T11:16:30Z | |
dc.date.issued | 2015-07-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/159132 | |
dc.description | Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs academic 2014-2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest Treball de finalització de Grau ens mostra la importància que té la lectura i l'escriptura en les nostres vides, és per açò que va més enllà de la idea que els xiquets aprenguen a llegir i a escriure, sinó que el que es pretén és crear en ells l'hàbit lector i escriptor. Per a açò el treball es fonamenta en un enfocament constructivista, en el qual el xiquet és el protagonista del seu aprenentatge. A través de la posada en pràctica en un aula de quatre anys d'Educació Infantil d'una sèrie d'activitats motivadores, s'ha pogut veure com el xiquet aprèn guiat per les indicacions del mestre i s'han establit unes conclusions dels resultats obtinguts. Ensenyar a llegir i a escriure segueix sent una de les tasques més específicament escolars. M'agradaria intentar explicar els processos i les formes mitjançant els quals el nen aprèn a llegir i a escriure. Em basaré en el model constructivista, que considera la lectoescriptura un procés global de construcció i interpretació de significats en entorns culturals alfabetitzats. A més, pense que l'aprenentatge de la lectoescriptura és un dels principals reptes educatius, ja que la lectoescriptura té un caràcter marcadament social i interactiu. Aquest treball aborda els aspectes més importants que envolten el món de la lectoescriptura, responent a les preguntes de per què ensenyar a llegir i escriure, quan ensenyar i com ensenyar, així mateix, considera la concepció que es té de llegir i escriure. | ca_CA |
dc.format.extent | 27 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Ensenyança/aprenentatge | ca_CA |
dc.subject | Lectoescriptura | ca_CA |
dc.subject | Enfocament constructivista | ca_CA |
dc.subject | Aprenentatge significatiu | ca_CA |
dc.title | La lectoescriptura des d’un enfocament construcitivista | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840