Mostrar el registro sencillo del ítem
Matemàtiques i representacions de gènere
dc.contributor | Palmer Andreu, Vicente | |
dc.contributor | Universitat Jaume I. Departament de Matemàtiques | |
dc.contributor.author | Goldsack, Maga Nerina | |
dc.date.accessioned | 2016-03-11T12:24:28Z | |
dc.date.available | 2016-03-11T12:24:28Z | |
dc.date.issued | 2015-11-27 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/153469 | |
dc.description | Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic 2014-2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest Treball Final de Màster, que s'inscriu en la modalitat d'investigació educativa, és una anàlisi quantitativa amb perspectiva de gènere d'àmbit local. El seu interès radica en la seua capacitat de mostrar les connexions de l'ensenyament de les matemàtiques amb les representacions i estereotips de gènere, així com la seua influència en la reproducció de la cultura dominant al nostre entorn més proper. Així doncs, el seu objectiu principal ha estat fer una radiografia en clau de gènere de l'ensenyament de les matemàtiques als Instituts de Castelló de la Plana i les universitats del País Valencià. Tot a partir de dades reals i no des d'un perspectiva exclusivament teòrica. No obstant això, no ha estat possible garantir la validesa estadística de les conclusions en tots el casos. Aquestes principalment han sigut: en l'àmbit acadèmic les xiques tenen una major rendiment en l'assignatura de matemàtiques en contraposició a les avaluacions per competències; l'alumnat pren eleccions estereotipades capaces de condicionar la seua trajectòria professional; les titulacions matemàtiques podrien estar assistint a una redistribució de l'alumnat influenciada pels estereotips; i finalment, el sostre de vidre i la discriminació vertical encara es presenten com a barreres infrangibles per a les professores universitàries. | ca_CA |
dc.description.abstract | Este Trabajo Final de Máster, que se inscribe en la modalidad de investigación educativa, es un análisis cuantitativo con perspectiva de género de ámbito local. Su interés radica en su capacidad de mostrar las conexiones de la enseñanza de las matemáticas con las representaciones y estereotipos de género, así como su influencia en la reproducción de la cultura dominante en nuestro entorno más cercano. Así pues, su objetivo principal ha sido hacer una radiografía en clave de género de la enseñanza de las matemáticas en los Institutos de Castelló de la Plana y las universidades del País Valencià. Todo a partir de datos reales y no desde un perspectiva exclusivamente teórica. Sin embargo, no ha sido posible garantizar la validez estadística de las conclusiones en todos los casos. Éstas principalmente han sido: en el ámbito académico las chicas tienen una mayor rendimiento en la asignatura de matemáticas en contraposición a las evaluaciones por competencias; el alumnado toma elecciones estereotipadas capaces de condicionar su trayectoria profesional; las titulaciones matemáticas podrían estar asistiendo a una redistribución del alumnado influenciada por los estereotipos; y finalmente, el techo de cristal y la discriminación vertical todavía se presentan como barreras inquebrantables para las profesoras universitarias. | ca_CA |
dc.format.extent | 79 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | Biaixos | ca_CA |
dc.subject | Discriminació | ca_CA |
dc.subject | Estereotips i representacions de gènere | ca_CA |
dc.subject | Ensenyament de les matemàtiques | ca_CA |
dc.subject | Igualtat | ca_CA |
dc.subject | Rendiment acadèmic | ca_CA |
dc.subject | Sesgos | ca_CA |
dc.subject | Discriminación | ca_CA |
dc.subject | Estereotipos y representaciones de género | ca_CA |
dc.subject | Enseñanza de las matemáticas | ca_CA |
dc.subject | Igualdad | ca_CA |
dc.subject | Rendimiento académico | ca_CA |
dc.title | Matemàtiques i representacions de gènere | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809