Matemàtiques i representacions de gènere
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Matemàtiques i representacions de gènereAutoria
Tutor/Supervisor
Palmer Andreu, Vicente; Universitat Jaume I. Departament de MatemàtiquesData de publicació
2015-11-27Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest Treball Final de Màster, que s'inscriu en la modalitat d'investigació educativa, és
una anàlisi quantitativa amb perspectiva de gènere d'àmbit local. El seu interès radica en la
seua capacitat de mostrar les ... [+]
Aquest Treball Final de Màster, que s'inscriu en la modalitat d'investigació educativa, és
una anàlisi quantitativa amb perspectiva de gènere d'àmbit local. El seu interès radica en la
seua capacitat de mostrar les connexions de l'ensenyament de les matemàtiques amb les
representacions i estereotips de gènere, així com la seua influència en la reproducció de la
cultura dominant al nostre entorn més proper. Així doncs, el seu objectiu principal ha estat
fer una radiografia en clau de gènere de l'ensenyament de les matemàtiques als Instituts
de Castelló de la Plana i les universitats del País Valencià. Tot a partir de dades reals i no
des d'un perspectiva exclusivament teòrica. No obstant això, no ha estat possible garantir la
validesa estadística de les conclusions en tots el casos. Aquestes principalment han sigut:
en l'àmbit acadèmic les xiques tenen una major rendiment en l'assignatura de
matemàtiques en contraposició a les avaluacions per competències; l'alumnat pren
eleccions estereotipades capaces de condicionar la seua trajectòria professional; les
titulacions matemàtiques podrien estar assistint a una redistribució de l'alumnat
influenciada pels estereotips; i finalment, el sostre de vidre i la discriminació vertical
encara es presenten com a barreres infrangibles per a les professores universitàries. [-]
Este Trabajo Final de Máster, que se inscribe en la modalidad de investigación educativa, es un análisis
cuantitativo con perspectiva de género de ámbito local. Su interés radica en su capacidad de mostrar las
con ... [+]
Este Trabajo Final de Máster, que se inscribe en la modalidad de investigación educativa, es un análisis
cuantitativo con perspectiva de género de ámbito local. Su interés radica en su capacidad de mostrar las
conexiones de la enseñanza de las matemáticas con las representaciones y estereotipos de género, así como
su influencia en la reproducción de la cultura dominante en nuestro entorno más cercano. Así pues, su
objetivo principal ha sido hacer una radiografía en clave de género de la enseñanza de las matemáticas en los
Institutos de Castelló de la Plana y las universidades del País Valencià. Todo a partir de datos reales y no
desde un perspectiva exclusivamente teórica. Sin embargo, no ha sido posible garantizar la validez estadística
de las conclusiones en todos los casos. Éstas principalmente han sido: en el ámbito académico las chicas
tienen una mayor rendimiento en la asignatura de matemáticas en contraposición a las evaluaciones por
competencias; el alumnado toma elecciones estereotipadas capaces de condicionar su trayectoria
profesional; las titulaciones matemáticas podrían estar asistiendo a una redistribución del alumnado
influenciada por los estereotipos; y finalmente, el techo de cristal y la discriminación vertical todavía se
presentan como barreras inquebrantables para las profesoras universitarias. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Biaixos | Discriminació | Estereotips i representacions de gènere | Ensenyament de les matemàtiques | Igualtat | Rendiment acadèmic | Sesgos | Discriminación | Estereotipos y representaciones de género | Enseñanza de las matemáticas | Igualdad | Rendimiento académico
Descripció
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess