Treballar l’art contemporani per mitjà del reciclatge en l’educació primària
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Treballar l’art contemporani per mitjà del reciclatge en l’educació primàriaAutoria
Tutor/Supervisor
González Campos, Juan ManuelTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015-06-16Editor
Universitat Jaume IResum
A continuació, amb la proposta d’aquest treball final de grau es vol reflectir la importància de l'Educació Artística en les aules. A pesar que al llarg de la història els plantejaments i idees sobre aquesta matèria ... [+]
A continuació, amb la proposta d’aquest treball final de grau es vol reflectir la importància de l'Educació Artística en les aules. A pesar que al llarg de la història els plantejaments i idees sobre aquesta matèria eren poc afavoridors, actualment podem trobar en l'àmbit de l’art un gran ventall de possibilitats que es poden introduir en el context educatiu i treballar-lo com a una eina fonamental per a aconseguir el desenvolupament integral de l’alumnat.
El treball presenta una proposta d'intervenció educativa realitzada en Educació Primària, concretament en un aula de cinquè curs, on es pretén que puga ser innovadora i original. A través de la mateixa, es vol fomentar l'interès dels xiquets i xiquetes per l'art contemporani i els seus autors que la majoria d’ells desconeixen, i ajudar-los a estimular la seua imaginació i creativitat. A més a més, es tracta de crear una vinculació entre l’art i el reciclatge.
Es busca fomentar entre els més menuts la importància que té avui en dia el reciclatge; per a convertir-lo en una pràctica diària i fer veure que allò inservible per a la majoria de la societat, es pot convertir en una peça d’art. Seran els propis xiquets i xiquetes els descobridors, els que es relacionaran i expressaran, ajudant-se sempre d’un tema transversal tan important com és el del reciclatge. [-]
The proposal of this final project is to reflect the importance of art education in the classroom. Despite the fact that throughout history, the approaches and ideas on this subject were little flattering, currently ... [+]
The proposal of this final project is to reflect the importance of art education in the classroom. Despite the fact that throughout history, the approaches and ideas on this subject were little flattering, currently a wide range of possibilities can be found in the field of art which can be introduced in the educational context and work it as a fundamental tool to achieve the comprehensive development of the students.
The project presents an innovative and original proposal of educational intervention made in Primary education, particularly in a classroom of fifth. One of the most important aims is to promote the interest of the children to contemporary art that most are unaware of, and help them to stimulate their imagination and creativity. Besides, there is the aim of creating a link between art and recycling. This project tries to promote the importance of recycling among the youngest nowadays; to turn it into a daily practice and make that, what is unusable for most of society, changes into a piece of art where the children will not cease
6
to discover, interact and express themselves with the help of a cross-cutting theme as important as recycling. [-]
Paraules clau / Matèries
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Educació artística | Desenvolupament integral | Educació primària | Art contemporani | Reciclatge | Art education | Comprehensive development | Primary education | Contemporary art | Recycling
Descripció
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria . Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess