El valor educatiu del patrimoni històric treballat per projectes (el cas del Palau-Castell de Betxí)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
El valor educatiu del patrimoni històric treballat per projectes (el cas del Palau-Castell de Betxí)Author (s)
Tutor/Supervisor
Selma Castell, SergiTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015-06-16Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La qüestió que planteja aquest treball es el valor educatiu que té el patrimoni històric com a recurs didàctic quan es treballa amb una metodologia per projectes. S’ha estudiat que això és possible agafant com a exemple ... [+]
La qüestió que planteja aquest treball es el valor educatiu que té el patrimoni històric com a recurs didàctic quan es treballa amb una metodologia per projectes. S’ha estudiat que això és possible agafant com a exemple un monument històric de la localitat de Betxí, en este cas, el Palau-Castell. S’ha analitzat el que aporta l’educació patrimonial en l’alumnat, és a dir, els valors que adquireixen amb l’estudi del seu patrimoni en relació a l’àrea de les Ciències Socials. L’estudi del tema ens ha conduit a altres aspectes relacionats amb el patrimoni, com són la sensibilització, la diversitat cultural o els espais formals i no formals. També s’ha fet menció a la metodologia per projectes que es du a terme per a que l’estudi del patrimoni siga significatiu per als alumnes, i s’ha explicat perquè la proposta es dirigeix a l’alumnat de primer cicle de Primària. A més, s’han establert diversos continguts que tenen relació amb l’estudi del patrimoni, el seu valor educatiu i el treball per projectes, al igual com els criteris d’avaluació i les competències bàsiques.
Per observar l’efectivitat d’aquesta proposta, s’ha seguit un procés d’observació durant tota la duració de la seua aplicació didàctica en l’aula d’una escola en el primer curs de Primària. S’ha utilitzat el mètode per projectes per a dur a terme l’estudi del monument de la localitat, el Palau-Castell de Betxí per comparar l’avaluació inicial i l’avaluació final i poder així, arribar a unes conclusions. [-]
Subject
Description
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: