Listar MAT_Congressos i conferències por fecha de publicación
-
Is Mathematics e-Learning Possible?
Sociedad Española de Matemática Aplicada (SEMA) (2017-06-26)For centuries, face-to-face learning has been the methodology used in all educational fields. Currently, the emergenceof new technologies has caused that distance education gains ground everyday, mainly because of the cost ... -
Dynamics of Newton method for symmetric quartic polynomial
Sociedad Española de Matemática Aplicada (SEMA) (2017-06-26)We consider the Newton method on symmetric quartic polynomials. The parameter space is divided into different regions with different dynamical behaviours. In this paper, we study the dynamics for values of the parameter ... -
Puesta en marcha de plan de actuación en respuesta a prescripciones eur- ace® para la formación y evaluación de competencias transversales en las ingenierías del ámbito industrial de la Universitat Jaume I
Publicacions de la Universitat Jaume I (2017-11-09)Los grados en ingenierías del ámbito industrial de la Universitat Jaume I (Grado en Ingeniería en Tecnologías Industriales, Ingeniería Mecánica, Ingeniería Eléctrica e Ingeniería Química) han participado recientemente ... -
Competencia digital y pensamiento computacional en el grado de maestro en educación primaria
Universitat de Lleida (2018)El Pensamiento Computacional está considerado hoy día como una habilidad clave en edu- cación y ha sido incluido en la agenda digital de la Comisión Europea como esencial dentro de las competencias digitales del siglo ... -
Methodology applied in mathemathics for high performance students
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2018-06-02)In this study we present a methodology to satisfy the needs presented by the students with high performance in the Compulsory Secondary Education. This methodology will be part of the “Enrichment Group” and it has some ... -
Análisis de arquetipos de las respuestas del estudiantado a las encuestas docentes
Publicacions de la Universitat Jaume I (2018-10-15)Una forma habitual de valorar la docencia del profesorado es, en parte, a través de las encuestas a los estudiantes. Los datos en bruto, no resumidos, ofrecen la posibilidad de ser examinados. En este trabajo se ilustrará ... -
Newton–Okounkov Bodies of Exceptional Curve Plane Valuations Non-positive at Infinity
Springer (2018-11-04)In this note we announce a result determining the Newton–Okounkov bodies of the line bundle OP2(1) with respect to exceptional curve plane valuations non-positive at infinity. -
Archetypal contour shapes
Università di Cassino e del Lazio Meridionale. Centro Editoriale di Ateneo (2019)Shapes are represented by contour functions from planar object outlines. Functional archetypal analysis is proposed to describe closed contour shapes. Each contour function is approximated by a convex combination of ... -
Implementación de un entorno virtual para la enseñanza/aprendizaje a distancia de las Matemáticas
Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza (2019-10-09)En este trabajo detallamos como poner en práctica un Entorno Virtual de Enseñanza/Aprendizaje en el ámbito de las matemáticas. Explicamos cómo hacerlo desde sus inicios, cuando se realiza el diseño del mismo, también ... -
Estudio de la fiabilidad de un sensor IoT de PM de bajo coste en ambientes interiores y exteriores
Congreso Nacional del Medio Ambiente (CONAMA) (2020)El conocimiento en tiempo real de la calidad del aire permite alertar a la población frente a los episodios de alta concentración de una forma rápida y directa. Los recientes avances en el campo de la sensorización, y las ... -
Relación entre contaminantes atmosféricos, variables meteorológicas y casos de COVID-19 en ciudades europeas
Congreso Nacional del Medio Ambiente (CONAMA) (2020)La preocupación por conocer la relación entre los niveles de contaminación del aire y las muertes por enfermedades virales no es nueva. Algunos estudios encontraron que los pacientes con SARS, un virus respiratorio ... -
Same-age Tutoring in Maths using ICT: From Computational Math Students to Chemistry Students
Universidad Politécnica de Valencia (2021)En este trabajo exponemos un proyecto educativo basado en la tutorización por pares entre estudiantado de la misma edad (same-age tutoring) que cursan la asignatura de Matemáticas I pero en dos grados diferentes como son ... -
Mainstreaming gender in mathematics university teaching and an assessment from students and teachers
IEEE (2021)Although Spanish law obligates the integration of a gender perspective in university teaching, this does not happen in reality and much less in math subjects. We provide guidelines for reviewing math courses from a gender ... -
Modeling excess weight in Spain by using deterministic and random differential equations
Universitat Politècnica de València (2021-07-14)In this work, the aim is to model the data from the Spanish National Health Survey (ENSE) 2017, which gathers the percentage of overweight and obese adults in Spain from 1987 to 2017. A compartmental system of differential ... -
Sucre4Stem: Internet of things in classrooms
IEEE (2022)We demonstrate Sucre4Stem, a training and informative resource for promoting computational thinking aimed at pre-university students, including visual programming through blocks, assembly of sensors and actuators ... -
Application of polynomial algebras to non-linear equation solvers
Universitat Politècnica de València (2022) -
Comunidades de práctica predoctorales: Diez años del Seminari Predoc en la Facultat de Ciències Matemàtiques
Universitat Politècnica de València (2022-07-06)The Seminari Predoc is a community of practice organised by PhD students together with the Faculty of Mathematical Sciences of the Valencia University. The aim of these seminars is to help participants to refine and ... -
Learning about Student Performance from Moodle logs in a Higher Education Context
IEEE (2022-11-16)Learning Management Systems (LMS) are educational tools used to plan, implement and assess the learning-teaching procedure. LMS are continuously acquiring data from students in their learning progress when they interact ...