La tutoria entre iguals aplicada a la resolució de problemes en física i química
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
La tutoria entre iguals aplicada a la resolució de problemes en física i químicaAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Canales Leiva, JoaquimTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióDate
2015-11-17Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest és un Treball de Fi de Màster (TFM) de la modalitat de millora
educativa, tal com s’indica a la normativa corresponent de la Universitat Jaume I de
Castelló. Aquest projecte sorgeix com una millora educativa ... [+]
Aquest és un Treball de Fi de Màster (TFM) de la modalitat de millora
educativa, tal com s’indica a la normativa corresponent de la Universitat Jaume I de
Castelló. Aquest projecte sorgeix com una millora educativa per als alumnes de quart
d’ESO de l’Institut d’Educació Secundària Els Ports, de Morella. Mitjançant indicadors
com ara l’observació directa, la verificació dels resultats acadèmics dels alumnes i
l’opinió del tutor, es va observar falta de motivació per part d’alguns alumnes i un
abandonament de la matèria per part d’un altres alumnes, dins de la classe de Física i
Química.
La metodologia que s’ha utilitzat per a dur a terme aquest projecte és la
“investigació-acció”. Aquesta metodologia tracta de solucionar un problema detectat
dins d’una àrea concreta, recopilar informació per a aplicar unes tècniques adequades,
proposar activitats que milloren allò que s’ha considerat com el problema i, finalment,
avaluar l’impacte que aquestes activitats han tingut en l’alumnat i buscar una nova
millora per a iniciar un altre cicle d’investigació-acció.
La metodologia que s’ha aplicat en aquest projecte està dins de les anomenades
TACs, o Tècniques d’Aprenentatge Cooperatiu, més concretament, el projecte es basa
en l’ús de la metodologia de la tutoria entre iguals a l’hora de resoldre els problemes
numèrics que sorgeixen en posar en pràctica els conceptes que s’ensenyen i s’aprenen
en les classes de Física i Química.
Per a treballar amb aquesta àrea de millora es va realitzar una observació directa
del treball del tutor, on es va veure que alguns alumnes posaven més interès que altres
en la resolució de problemes. Per a avaluar aquestes activitats es va preguntar als
alumnes, s'ha elaborat un diari de la investigació, el tutor avaluarà la millora i també
s’estudien les qualificacions acadèmiques obtingudes fins al moment.
El resultat d’aquesta metodologia es pot considerar positiu, ja que els alumnes
prefereixen treballar en grup que individualment, les qualificacions han estat bones i la
comprensió dels conceptes aplicats ha estat bona. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic 2014-2015
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess