Mostrar el registro sencillo del ítem
La Participació: treballar-la a l'aula, fomentar-la al dia a dia
dc.contributor | Sales Ciges, Auxiliadora | |
dc.contributor.author | Pérez Mengual, Marta | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2015-12-09T08:32:21Z | |
dc.date.available | 2015-12-09T08:32:21Z | |
dc.date.issued | 2015-11-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/142888 | |
dc.description | Treball de Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic 2014-2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | En el present treball es realitza un estudi sobre la participació dels xiquets i xiquetes del curs de Primer de Primària d’un centre CAES de la ciutat de Castelló. Fruit d’un període previ d’observació participant durant les pràctiques inclusives realitzades en aquest centre, es duu a terme una recollida de dades per analitzar el problema subjacent: l’escassa participació que tenen els nens tant en aquest tipus de pràctiques com en la resta de transcurs de la jornada escolar. Sense una participació activa a l’aula que facilite la construcció del coneixement i inicie els processos de pensament i autonomia dels individus, que convertisca els problemes quotidians en objectes de coneixement, i que oferisca cultura i intercanvi no es podrà assolir la finalitat última d’aquest centre, que ser una escola inclusiva, plural i democràtica. D’aquesta manera la proposta d’acció que es duu a terme planteja sensibilitzar aquest alumnat i treballar la participació mitjançant activitats en forma de dinàmiques inserides en el seu horari escolar per tal que aquestes esdevinguen un punt de partida i impulsen una actitud favorable vers la participació, tant a l’aula com fora d’aquesta. Els resultats d’aquesta acció tracten de demostrar l’acompliment general dels objectius plantejats per a un marc inicial del treball de la participació, no obstant reclamen unes dades que fasen evident si la proposta realitzada esta complint algun efecte quantificable en la conducta dels alumnes. Així, interpretem els resultats d’aquest estudi com una porta oberta al foment de la interacció dialògica i a la participació , amb la finalitat última d’aconseguir les travessar les parets de l’aula contribuint a la formació d’aquells ciutadans democràtics, informats i crítics, solidaris i disposats a la acció que busquem. Paraules clau: escola inclusiva | ca_CA |
dc.format.extent | 44 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Psicopedagogia | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Psicopedagogía | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Educational Psychology | ca_CA |
dc.subject | Escola inclusiva | ca_CA |
dc.subject | Participació | ca_CA |
dc.subject | Escola democràtica | ca_CA |
dc.subject | Pràctiques inclusives | ca_CA |
dc.subject | Interacció. | ca_CA |
dc.title | La Participació: treballar-la a l'aula, fomentar-la al dia a dia | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Master Universitari en Psicopedagogia [231]
SAW020, SAW021, SAW022, SAW023