Cerca
Número 13 completo. Cultura, Lenguaje y Representación: Gestión social de los conocimientos
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
La crítica literaria periodística como herramienta didáctica en la Facultad de Magisterio
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
Jounal’s literary criticism –a complex and flexible genre that combines
exposition and argumentation, description and evaluation and that is subjected to strict
space limitations– can be a useful linguistic and literary ...
El discurso sobre la música popular contemporánea: crítica artística y divulgación periodística
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
The cultural meaning of music is produced by musicians, critics, musicologists,
audience, and record industry. According to Pierre Bourdieu, this meaning is
related to the symbolic value of music as a field where social ...
Política económica y comunicación. Estrategias informativas en las ruedas de prensa del Ejecutivo español
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
The analysis of the speeches of the representatives of the Executive in the
press conference after the first Council of Ministers of the current Spanish legislature
provides an insight into the initiatives to legitimize ...
Los discursos de la pandemia. Nuevas estrategias de comunicación del riesgo en un nuevo contexto sociocultural
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
This paper proposes a rhetorical-discourse framework for the analysis
of public health crisis. The last epidemic crisis have highlighted the problematical
character of definitions of health risk, illness/disease, health, ...
Función de la imagen gráfica en el discurso académico y profesional: aplicación a un corpus de revistas podológicas
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
Based on a corpus of podiatry journals, this article analyzes the different
degrees of figurativeness or iconicity of the illustrations, and their functions in journal
discourse. This subject is approached from the ...
El debate social sobre las fuentes de energía: representaciones semánticas y gestión social de los conocimientos
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
This paper examines the structure of the discursive space where the social
debate about energy sources takes place. The space structure is configured by many
factors as interdiscursive axes (risk/danger, prosperity, ...
El discurso de la bioconstrucción arquitectónica: divulgación y legitimación en revistas profesionales
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
This study analyzes various professional journals form the field of architecture
and construction in order to examine how the discourse of the bioconstruction
is introduced and legitimatized. In this textual genre, the ...
Core. Sobre enfermos, enfermedades y la búsqueda del alma de la medicina de Andrzej Szczeklik. Un caso de hibridación de géneros
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
This paper deals with the genre of Andrzej Szczeklik’s second work, Kore.
On Sickness, the Sick and the Search for Soul in Medicine. Marketed as a science
popularization book that aims to bridge the gap between science ...
Divulgación del conocimiento en el ciberespacio: un viaje a través del multilingüismo
(Universitat Jaume I. Departament d’Estudis Anglesos i Departament de Llengues i Cultures Europees, 2014)
The universal declaration of the unesco on the cultural diversity of 2001
explicitly show, among others, the right of the citizens to express, create and spread
their works in the language of their choice, the right to ...