Aplicació de Flipped Classroom i Grups Cooperatius (Millora educativa)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Aplicació de Flipped Classroom i Grups Cooperatius (Millora educativa)Autoría
Tutor/Supervisor
Lorenzo Valentín, Gil; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-07-08Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest TFM gira al voltant de la detecció en el pràcticum de 2 aspectes que fan del
dia a dia en l’aula de secundària un treball poc eficaç, com són la manca d’un hàbit de
treball en els alumnes i la diferència de ... [+]
Aquest TFM gira al voltant de la detecció en el pràcticum de 2 aspectes que fan del
dia a dia en l’aula de secundària un treball poc eficaç, com són la manca d’un hàbit de
treball en els alumnes i la diferència de nivell entre els membres d’un mateix grup.
Amb l’objectiu de millorar aquests inconvenients es proposa una combinació de
dues tècniques educatives com són la Flipped Classroom i el treball amb Grups
Cooperatius, apartat 2.
Aquestes metodologies s’aplicaran a 2 grups de l’IES Penyagolosa, 1r B i 1r C, els
quals tenen unes característiques diferents. El grup de 1rB està composat per 19
alumnes de entre 12 i 13 anys, dels quals 12 són xiques i 7 xics. El grup de 1r C està
composat per 17 alumnes de entre 12 i 13 anys, dels quals 6 són xiques i 11 són xics. El
1r B obté de mitjana millors resultats acadèmics que el 1r C. A més, l’actitud front al
treball és més positiva per al 1r B. Llavors, l’anàlisi de les dades ens diu que els
resultats no han estat satisfactoris per als dos grups, donat que 1r B ha respost molt bé
obtenint uns bons resultats, mentre 1r C no ha respost a les expectatives i s’ha hagut
d’abandonar l’aplicació d’aquestes tècniques.
Com a conclusió i després de la meva curta experiència puc dir què aquesta forma
de treballar funciona però s’ha de descobrir amb qui funcionarà i amb qui no. De
vegades, amb un estudi previ es pot intuir que els canvis del procés educatiu podrien
no produir els resultats esperats però sovint la forma de saber-ho és posant en marxa
les millores que es creuen oportunes. Si més no, caldria introduir els canvis de forma
seqüencial i no radical per tal que l’alumnat es vaja adaptant poc a poc i pugui treure el
major profit possible. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: