Materials didàctics alternatius per a l’ensenyament de les llengües. El reportatge
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Materials didàctics alternatius per a l’ensenyament de les llengües. El reportatgeAutoría
Tutor/Supervisor
Ferrer Ripollés, María Montserrat; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-06-18Editor
Universitat Jaume IResumen
El treball que a continuació exposem reflexa la idea de que avui dia els llibres de text
de llengua no són un material apropiat per a la realització de les programacions d’aula.
Per a defensar aquesta opinió, primer ... [+]
El treball que a continuació exposem reflexa la idea de que avui dia els llibres de text
de llengua no són un material apropiat per a la realització de les programacions d’aula.
Per a defensar aquesta opinió, primer hem explicat quins són els principis que nosaltres
considerem fonamentals per a l’ensenyament de les llengües, en segon lloc, hem
analitzat el llibre de text de llengua i explicat les mancances que hi trobem com a material
didàctic d’aula, i finalment hem dissenyat una unitat didàctica amb materials alternatius.
La nostra idea no és altra que elaborar una unitat amb materials didàctics alternatius al
llibre de text, amb el fi de què, qualsevol mestre pugui aplicar-la a l’aula amb el seu grup.
Per tal d’aconseguir-ho cal deixar ben clar el pilar que fonamenta la unitat i raonar els
motius que ens han dut a dissenyar-la, per què hem escollit eixos objectius, per què
proposem eixos continguts, quines són les finalitats de les activitats proposades... El
pilar que dóna fonament al disseny de la nostra seqüència didàctica es basa en
desenvolupar la competència comunicativa treballant els quatre engranatges que
propicien l’ensenyament de la llengua. Aquests engranatges són; la comprensió lectora,
l’expressió oral, l’expressió escrita i la reflexió lingüística que alhora serveixen per
assolir els objectius principals del llenguatge ensenyant a parlar, escoltar, conversar,
llegir i escriure.
Per acabar voldríem justificar la tria del reportatge com a fil conductor de la unitat. Hem
escollit el gènere periodístic i en concret aquest text informatiu perquè considerem el
reportatge com una font de motivació molt bona, amb grans possibilitats per a treballar
diferents continguts, a banda, també ens permetrà treballar valors i emocions de manera
transversal gràcies a la gran varietat de temes que presenten. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: