L’aprenentatge dels recursos didàctics del segle XXI: l’art contemporani
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/131968
REVISTESMetadades
Títol
L’aprenentatge dels recursos didàctics del segle XXI: l’art contemporaniData de publicació
2013Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
Filosofia | Filosofía | Philosophy | Història | Historia | History | Art | Arte | Arts | Educació | Educación | Education | Ciències de la Comunicació | Ciencias de la Comunicación | Communication Sciences | Filologia | Filología | Filology | Traducció i Interpretació | Traducción e Interpretación | Translation and Interpretation | pràctiques | art contemporani | internivells | transversalitat | formació de mestres | contemporary art | teacher training
Resum
Aquest treball es contextualitza en la Facultat de Ciències de
l’Educació de la Universitat de Lleida, en el marc d’un Programa
d’intercanvi SICUE amb la Universitat Jaume I de Castelló de dos alumnes
del Grau en ... [+]
Aquest treball es contextualitza en la Facultat de Ciències de
l’Educació de la Universitat de Lleida, en el marc d’un Programa
d’intercanvi SICUE amb la Universitat Jaume I de Castelló de dos alumnes
del Grau en Educació Primària. El marc del treball és l’assignatura
«Pràctiques II», matèria de tercer curs del grau.
L’objecte d’aquest estudi és analitzar el procés de generació de
coneixement i aprenentatge mitjançant el treball a partir d’una obra
d’art. Aquest procés comença amb la visita d’una exposició d’un Centre
d’Art Contemporani de la ciutat de Lleida, on l’alumnat d’educació
primària observa i gaudeix de l’obra. El treball posterior es realitza a
l’escola, on aquestos es reuneixen setmanalment en grups d’internivells.
Aquest és un espai on diferents grups heterogenis treballen de manera
transdiciplinar. Per tant, totes les àrees del currículum tenen cabuda
sense perdre de vista la pròpia llengua. Cada grup d'alumnes segueix el
seu propi camí d’aprenentatge, però el coneixement es crea a partir del
punt de partida comú: una obra d’art.
El caràcter innovador d’aquest treball es basa en compartir amb la
comunitat educativa l’aprenentatge, com a futurs docents, d’una
metodologia basada en l’ensenyament, l’aprenentatge i la comunicació a
través de l’art contemporani. Les seves bondats són degudes a la seva
transversalitat, que permet el desenvolupament de competències
necessàries per accedir al currículum. [-]
Descripció
XVIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2013)
Publicat a
Fòrum de recerca nº 18, 2013, pp. 367-378Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess