Intel·ligència emocional a través del joc motor i l’expressió corporal : una proposta d’intervenció en educació infantil
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Intel·ligència emocional a través del joc motor i l’expressió corporal : una proposta d’intervenció en educació infantilAutoria
Tutor/Supervisor
Gil Gómez, JesúsTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball final de grau introdueix l’Educació Emocional en una aula de 3 anys, mitjançant el joc motor i l’expressió corporal. El concepte més important és l’ús de la Intel·ligència emocional com a eina per ... [+]
Aquest treball final de grau introdueix l’Educació Emocional en una aula de 3 anys, mitjançant el joc motor i l’expressió corporal. El concepte més important és l’ús de la Intel·ligència emocional com a eina per aprendre a controlar i donar la importància adequada a les emocions pròpies i les alienes. Per tant, amb l’Educació Emocional podem aconseguir una guia per millorar el nostre comportament i sentiments en societat.
El tema que tractem afavoreix el desenvolupament de l’empatia, l’autoconcepte, el reconeixement de sentiments i emocions d’un mateix i dels altres, així com l’expressió d’aquestes.
Per a la realització d’aquest treball s’ha fet una recerca bibliogràfica per tal de conèixer diversos conceptes referents a la Intel·ligència Emocional, el joc motor i l’Expressió Corporal. Després s’ha dissenyat i aplicat un programa d’intervenció per treballar tres emocions, ’alegria, tristor i enuig mitjançant diverses sessions amb jocs i activitats. Per posar en pràctica la programació, hem partit dels resultats d’un pretest fet als xiquets i xiquetes, d’una avaluació contínua durant la proposta d’intervenció, i d’un postest.
Una vegada s’ha realitzat l’avaluació contínua i el pre i postest, s’han analitzat els resultats per conèixer l’efectivitat de la nostra proposta d’intervenció. Després d’analitzar aquestes valoracions, hem realitzat una discussió sobre l’evolució de l’alumnat amb les dues diferents ferramentes de mesura, i hem extret les conclusions.
En definitiva, hem començat un procés d’alfabetització emocional amb aquests xiquets i xiquetes, tot a través del joc motor i l’expressió corporal. [-]
Paraules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess