Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorPrades Plaza, Sara
dc.contributor.authorPastor Camarena, Paula
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2015-09-03T08:22:19Z
dc.date.available2015-09-03T08:22:19Z
dc.date.issued2015-06-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/131025
dc.descriptionTreball Final de Grau en en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2014-2015ca_CA
dc.description.abstractEl present estudi té com a objectiu principal demostrar la importància de la imatge en l’Educació Infantil com un recurs metodològic. Aquest objectiu es vol aconseguir a través de l’elaboració d’un racó a l’aula. Aquest racó s’anomena “Racó de la Festa” i no és un racó de treball, sinó que és un racó per a observar, analitzar i reflexionar el contingut de les imatges i recursos visuals que hi ha en aquest, creant un diàleg entre l’alumnat fins a arribar a formar una assemblea sobre el tema. D’aquesta manera, es treballen temes que són de total interès per a l’alumnat, creant així un aprenentatge significatiu i útil per a aquest. Els temes són: el Carnestoltes, la Magdalena, la Pasqua i el Dia del Llibre, aquesta última acompanyada de la llegenda del cavaller Sant Jordi. En el programa d’intervenció, han participat els xiquets i les xiquetes d’una de les dues classes de cinc anys d’Educació Infantil del CEIP Jaume I de Castelló de la Plana. És destacable la gran implicació d’aquests xiquets i xiquetes. El resultat obtingut d’aquesta experiència va posar en rellevància el fet que la imatge com a recurs metodològic hauria de ser treballada com una estratègia d’ensenyança-aprenentatge en les aules del segon cicle d’Educació Infantil.ca_CA
dc.description.abstractThe aim of the following study is to reveal how important images are during early childhood education and how useful they are as a teaching methodology. For the purpose of my study, I arranged a space in a classroom which was devoted to images only. It was called “Racó de la Festa” and it had little to do with other corners in the classroom, as it was not a working corner. My corner was intended to led students see, understand and think about the content of each of the images and other visual materials displayed there so that a discussion about a topic could be raised and, then, everyone had something to say in the assembly. Every discussion topic was attractive to the students in order to make them feel highly motivated and they learned in a much more effective manner. Topics I worked with were: Carnival, Magdalena, Easter, and the Book Day. The latter was done together with the legend of St. George and the dragon. The study has been carried out in CEIP Jaume I of Castelló de la Plana with a group of children aged 5 to 6 years and their involvement was highly remarkable. The resulting outcome shows clearly that images should be more relevant as a teaching-learning strategy in early childhood educationalca_CA
dc.format.extent19 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectRacóca_CA
dc.subjectImatgeca_CA
dc.subjectRecurs metodològicca_CA
dc.subjectEnsenyança - Aprenentageca_CA
dc.subjectEducació infantilca_CA
dc.subjectCornerca_CA
dc.subjectImageca_CA
dc.subjectMetodological resourceca_CA
dc.subjectTeaching - Learningca_CA
dc.subjectStrategy and early chilhood educationca_CA
dc.titleEl “Racó de la Festa” com a recurs metodològic en Educació Infantilca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-ShareAlike 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-ShareAlike 4.0 Spain