Estudi d’un anunci publicitari d’alimentació infantil
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Estudi d’un anunci publicitari d’alimentació infantilAutoria
Tutor/Supervisor
Lozano Estivalis, MaríaTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015-06-18Editor
Universitat Jaume IResum
La publicitat ha anat guanyant importància en la societat, situant-se en una posició privilegiada d'influència a on milers d'infants accedeixen contínuament en les seves llars a través de la televisió.
En aquest ... [+]
La publicitat ha anat guanyant importància en la societat, situant-se en una posició privilegiada d'influència a on milers d'infants accedeixen contínuament en les seves llars a través de la televisió.
En aquest treball, s'ha fet una recerca d'informació de com ha evolucionat la publicitat i de per què des de fa uns anys ha hagut una explosió massiva de creació d'anuncis publicitaris destinats als infants, fet uqe fa necessari l'alfabetització mediàtica al currículum escolar i a les aules.
L'objecte d'estudi s'ha focalitzat en els anuncis d'alimentaió infantil,en concret, els cereals ChokoFlakes de Cuétara. L'objectiu ha estat, per una part, la visualització del vídeo amb l'alumnat de 5 anys, anotant les seves reaccions i comentaris. I per un altra part, la realització de l'anàlisi de contingut qualitatiu amb diferents variables que han permès traure resultats i conclusions més concrets.
En quant als resultats extrets de l'anàlisi, es pot dir que, tal i com indicava l'observació a priori, a l'anunci publicitari es mostren continguts poc adequats per al públic infantil, a on l'agressivitat i la violència es mostren dins d'un marc d'estereotips sexistes i d'actituds tradicionals entre l'home i la dona. A més s'ha demostrat que les reaccions i comentaris de l'alumnat amb la visualització de l'anunci en qüestió, coincideix totalment amb els resultats extretrs de l'anàlisis de contingut qualitatiu.
Finalment, dir que a l'últim apart de conclusions, s'ha deixat la possibilitat de seguir
la mateixa línia d'investigació d'aquest treball, però, tenint en compte altres anuncis d'alimentació infantil i junt a un altre alumnat i centre escolar amb diferents característiques. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess